annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: METAFORIA. Hjemrejsen 8.


Da den lille prins forlod jorden for at rejse hjem til asteroide B612 tog han ikke lige hjem. Måske var han bange for, at fåret havde ædt hans rose, og når man er bange, er det sommetider rart ikke at kende sandheden, for så kan man i hvert fald leve i håbet om, at alting er, som det skal være. Derfor fortsatte han at besøge alle de små planeter for at finde svaret på, hvorfor de voksne er så mærkelige.

På den ottende planet, han standsede på, var der en mand, der i stor fart løb rundt om hele planeten.
Hvad løber du efter, spurgte den lille prins, da manden passerede ham.
Ikke efter noget, svarede manden og stoppede et øjeblik. Jeg løber fordi det er sundt, og så viser det, at jeg har viljestyrke. Jeg løber nemlig hver dag tyve gange rundt om planeten, og det har jeg gjort i flere år uanset om det er dårligt vejr. Samtidig har jeg kunnet nyde naturen.
Det lyder ikke særlig sundt, og hvordan kan man nyde naturen, når man løber så stærkt, at man ikke kan høre pindsvinene pusle i skovbunden og ikke har tid til at se en rose folde sig ud?
Jeg nyder vinden i ansigtet og landskabet omkring mig, og når jeg løber rigtigt stærkt, får jeg en berusende følelse af, at være utrolig intelligent og at jeg kan forstå alt. Jeg bliver klar over, at jeg er den klogeste mand på hele planeten.
Det er vel ikke så mærkeligt, når du er den eneste i din verden, men du kommer jo ingen vegne, når du løber på samme sted hele tiden. Jeg ville da hellere løbe nye steder hen og se, hvordan andre mennesker levede.
Nej, lykken er at løbe stærkt. Sådan som andre mennesker lever er helt forkert. Det er du for lille og ikke klog nok til at forstå, men nu har jeg ikke mere tid til at snakke med dig. Jeg må løbe.
Og så løb han rundt om planeten endnu en gang, men den lille prins syntes, at han var meget mærkelig, så han drog videre til den næste planet. tosset


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk