annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Ilskov-Jensen
Emne: Re: ARABISKE RACISTER JAGER GRØNLÆNDERE UD AF GELLERUP

"TOLERANCE og RESPEKT for etniske minoriteter", lyder det velkendte slogan fra alle "gode og anstændige, rettænkende danske humanister"; men hvad nu hvis mennesker fra de selvsamme minoriteter, som VI forventes at tolerere, ikke tolererer minoriteter på "eget område"...?

Som det desværre meget tydeligt fremgår af en artikel på Århus Stiftstidendes Internetavis fra i dag lørdag den 5. juli stortrives racismen - vendt imod grønlændere - blandt mange arabere, især blandt de yngre årgange, i Gellerup. Og det endda i en sådan grad, at grønlænderne nu føler sig tvunget til at modtage et tilbud om at blive evakueret fra Gellerup-Parken, efter at have udstået araberes og somalieres årelange chikane.

En racistisk chikane, som myndighederne ikke har kunnet eller villet sætte ind over for.

=====================

Her er hvad Århus Stiftstidende skriver:



(CITAT):

Grønlændere fordrevet efter racistiske overfald



Boligforening magtesløs over for voldelige unge arabere, der overfalder lejere.


Af Karsten Bjørno
kabj@stiften.dk

Det er blevet for meget for et større antal grønlændere i ­Gellerupparken. I flere år har de ­været udsat for racistisk betonet forfølgelse fra arabiske og somaliske beboere. Nu har en gruppe grønlændere måttet flygte.

»Jeg kunne ikke længere klare at være skydeskive. Det var et psykisk pres. Men jeg er vred over, at det var os, der måtte ud. Det var jo dem, der angreb os,« siger Johanne Christiansen.

»Det er frygtelig mangel på ­respekt.«

Hun blev sammen med de andre akut hjulpet af kommunen til at flytte. Grønlændere i Gellerup bliver nemlig stenet, overfaldet og forhånet. Beboerne fra den nordligste del af Rigsfællesskabet trykker sig mestendels i deres lejligheder, fordi de er bange for at gå ud. De er fredløse og jaget vildt i området.

Tidligere mødte de hinanden ved biblioteket eller foran Netto på Sigridsvej. Der var desuden en tradition for grønlænderfodbold om søndagen. Men de vedvarende angreb med sten har standset aktiviteterne.

Også festligholdelsen af grønlændernes nationaldag 21. juni blev afbrudt af stenkast. Arrangementet fandt sted på festpladsen ved Gellerupbadet. De senere år har professionelle vagter måttet holde orden, for at fejringen kunne gennemføres.

Men i år blev arrangementet på ­stedet for første gang helt droppet. Det er blevet for risikabelt.



Overfald
Johanne Christiansen fortæller, at de fleste grønlændere i Gellerup har været udsat for ubehageligheder. En ven blev overfaldet og bestjålet lige uden for hendes dør. En anden fik voldsomme skader i ansigtet efter angreb. En tredje blev sparket i ryggen af unge, der kørte forbi på knallert. En fjerde turde ikke være alene hjemme, fordi hun blev chikaneret af unge arabere, som overfaldt hende der og kastede sten mod hendes ruder.

Råb på gaden som; »Fuck hjem til Grønland, det er vores Gellerup«, er helt almindelige, ligesom det er normalt, at arabiske unge skyder fyrværkeri efter dem.

Johanne Christansen er ikke i tvivl om, at araberne i Gellerup udøver racisme mod grønlændere.

»De går målrettet efter os som gruppe. Jeg har prøvet at fortælle, at vi er danskere og født til statsborgerskab. Det forstår de ikke,« siger 47-årige Johanne Christiansen, der er HK-uddannet og nåede at bo i Gellerup i 16 år.

»Mit hjerte banker stadig vildt, når jeg møder unge arabere. Men her, hvor jeg bor nu, gør de mig ikke noget. Det skal jeg lige vænne mig til. Jeg er meget glad for mit nye sted og tager aldrig mere til Gellerup igen.«

Direktør i Brabrand Boligforening, Torben Overgaard, fordømmer overfaldene på Grønlændere.

»Det kan vi ikke leve med. Men vi har intet kunne gøre. For at forvalte boligloven må vi konkret kende overfaldsmændenes identitet. Og det gør vi ikke i disse sager, hvor henvendelserne ikke indeholder navn eller bopæl på gerningsmænd,« siger Torben Overgaard, der ser problemet sådan:

»Hvis grønlændere, der drikker meget, bor et sted, hvor der primært bor muslimer, som ikke godtager alkohol, så vil der opstå konflikter.« (CITAT SLUT).

====================

Skal den "gode humanist" tie og samtykke over for racistiske overfald og forfølgelse, eller skal han eller hun vise sin vrede og foragt ved at gå i demonstrationstog...?

For et stykke tid siden var ved skæbnens ironi en somalisk familie i Langeskov på Vestfyn ofre for præcis den samme form for racistisk chikane, som grønlænderne i årevis har været udsat for i Gellerup ved Århus: Lokale voldsbøller forsøgte at forjage den somaliske familie med racistiske tilråb og chikane, som kulminerede med stenkast imod somaliernes hus...

Det fandt Langeskov-borgerne sig ikke i: Der blev arrangeret en stor anti-racistisk protestdemonstration i Langeskov, hvor danske Langeskov-borgere i faklernes skær højlydt protesterede imod deres landsmænds racistiske forfølgelse af den somaliske familie.

JEG VIL OPFORDRE ALLE JER SELVERKLÆREDE ANTIRACISTER: Gå hen og gør ligesådan i Gellerup. Gennemfør en ANTI-RACISTISK DEMONSTRATION I GELLERUP-PARKEN I SOLIDARITET MED GRØNLÆNDERNE, og vis i ORD og HANDLING, at I tager afstand fra AL slags racisme, ligegyldigt hvem der udøver den, eller hvem den går ud over!!!

Gør I det, vil I få ikke blot min; men utvivlsomt også mange andre menneskers RESPEKT, og I vil på allerbedste vis have tilbagevist alle de beskyldninger om hykleri, som bl.a. jeg igennem årene har fremsagt imod jer...

For I kan da vel ikke mene, at "Gellerup er arabisk område", hvor grønlændere ikke har nogen ret til at være...?

I må da vel for pokker føle trang til at protestere mod sådanne herrefolksmanérer...!?

--------------------

»Hvis grønlændere, der drikker meget, bor et sted, hvor der primært bor muslimer, som ikke godtager alkohol, så vil der opstå konflikter.« siger direktør i Brabrand Boligforening, Torben Overgaard. Et udsagn, der af flere grunde er tankevækkende:

For det første siges det her klart, at der er tale om et KULTURSAMMENSTØD med baggrund i islams forbud mod at drikke alkohol, hvor en del muslimer tydeligvis IKKE VIL tolerere en livsindstilling, som er i uoverensstemmelse med deres egne forestillinger om "korrekt opførsel".

For det andet ved vi jo godt, at mange etniske danskere - især blandt de grupper, der typisk er henvist til at bo i socialt boligbyggeri - OGSÅ drikker, og det vel at mærke i betydeligt større mængder end rettroende muslimer kan acceptere: Bliver øl-drikkende etniske danskere den næste målgruppe for de "alkohol-rene" muslimske udrensnings-racisters mini-jihad...!?

------------------

For at ikke alt skal være "sort i sort" vil jeg gerne slutte med endnu engang at understrege det for mig at se POSITIVE i at kunne være sammen med andre mennesker og more sig uden nødvendigvis at skulle drikke sig fra sans og samling. (Der findes næppe mange - om overhovedet nogen - muslimer blandt dømte SPRITBILISTER...).

Som jeg ofte før har understreget det, mener jeg, at vi danske (og selvfølgelig også grønlænderne) på det punkt kunne lære meget af vore mellemøstlige muslimske indvandrere.

MEN DET SKAL NATURLIGVIS VÆRE PÅ FRIVILLIG BASIS!!!

-----------------

Min hensigt med dette debatoplæg er bestemt IKKE at "dæmonisere alle arabere og somaliere", for som den grønlandske Johanne Christiansen selv siger: "Mit hjerte banker stadig vildt, når jeg møder unge arabere. Men her, hvor jeg bor nu, gør de mig ikke noget."

"Men her, hvor jeg bor nu, gør de mig ikke noget"...: Islams krav om alkoholfri livsstil kan altså således NATURLIGVIS sagtens efterleves uden forfølgelse af anderledes troende og "anderledes drikkende", og så meget des større grund er der til at gå i DEMONSTRATIONSTOG mod de mennesker, som på grund af racistiske eller religiøse fordomme ikke kan finde ud af at tolerere andre mennesker, og lade dem være i fred...!

SÅ HVAD BLIVER DET TIL, selverklærede ANTI-RACISTER...!?

Henrik Ilskov-Jensen
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk