0
registrerede
307
gæster og
202
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Til Arne fra Heidegger
|
Du ligger som du selv har redt op til min ven
Ja du er selv ude om det - idag er det nok for sent at lave om på at du for tyve år siden i fuld alvor begyndte at nedgøre mig
Det kan da godt være du fortryder dette idag - for det har jo med dette at gøre at du idag ligger som du selv har redt op til det
Du ville med dette dit evindelige ondskabsfulde jagten mig der begyndte for tyve år siden før eller siden få din røv på komedie
Jeg har ikke ondt af dig - da det alene er noget du har startet og holdt vedlige årene igennem
Som du stjal de spontane suveræne livsytringer fra mig - som slet ikke står nogen steder, ej heller i den Løgstrup bog du har - så stjæler du nu også åbenbaringer - ellers ikke er ord du nogensinde har brugt om fx din Jesus Kristus Ikon oplevelse
Arne
Jeg svarede dig, at jeg finder det umuligt, hvis det virkelig er åbenbaringer -
Du ved ikke hvad ÅBENBARINGER er kære mand - du aner ingenting herom - hvis du vidste ville vi have fået en redegørelse herfor men det har du aldrig nogensinde gjort - og ja fordi du ikke kan skelne mellem de to former for erfaringer og at erkende noget på
Den naturlige
Og den fra åbenbaringer
Du skelner ikke - og du skelnede ej heller i forbindelse med din Jesus Kristus Ikon oplevelse
Dette skyldes at du ikke opfatter Gud og det guddommelige som noget der hører ind under ÅBENBARINGERNES EKSTATISKE karakter af SELV'TRANSCENDENS
Du har aldrig skelnet mellem to former for kilder til erkendelse og erfaringer
Også derfor du aldrig har nævnt ÅBENBARINGERNES EKSTATISKE KARAKTER
Ja du har endda i din uvidenhed om tingene forsøgt at gøre grin med mig ved utallige lejligheder når jeg som den eneste formår at redegøre for de nødvendige kritiske erkendelsesteoretiske overvejelser vi må gøre os før vi kan tillade os at tale om mødet med det hellige og Guddommelige og Åndelige og erfaringer med Gud og Guds Ånd som nærværende virkelighed i vores liv
-0-0-0-0-
Og mennesker har alle dage sålænge vi kan spore kultur og de altid ledsagende religiøse udtryk - meddelt sig til hinanden om deres møde med det Hellige det guddommelige og Gud eller Guden og Gudens Ånd og Kraft eller Guden eller gudernes beskeder og meddelelser til mennesker
Det religiøse bygger på at vi kan have en forståelig samtale med hinanden om hvad vi oplever
|
|
|
|