annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 307 gæster og 202 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Til Arne fra Heidegger

Du ligger som du selv har redt op til min ven

Ja du er selv ude om det - idag er det nok for sent at lave om på at du for tyve år siden i fuld alvor begyndte at nedgøre mig

Det kan da godt være du fortryder dette idag - for det har jo med dette at gøre at du idag ligger som du selv har redt op til det

Du ville med dette dit evindelige ondskabsfulde jagten mig der begyndte for tyve år siden før eller siden få din røv på komedie

Jeg har ikke ondt af dig - da det alene er noget du har startet og holdt vedlige årene igennem

Som du stjal de spontane suveræne livsytringer fra mig - som slet ikke står nogen steder, ej heller i den Løgstrup bog du har - så stjæler du nu også åbenbaringer - ellers ikke er ord du nogensinde har brugt om fx din Jesus Kristus Ikon oplevelse

Citat:
Arne

Jeg svarede dig, at jeg finder det umuligt, hvis det virkelig er åbenbaringer
-

Du ved ikke hvad ÅBENBARINGER er kære mand - du aner ingenting herom - hvis du vidste ville vi have fået en redegørelse herfor men det har du aldrig nogensinde gjort - og ja fordi du ikke kan skelne mellem de to former for erfaringer og at erkende noget på

Den naturlige

Og den fra åbenbaringer

Du skelner ikke - og du skelnede ej heller i forbindelse med din Jesus Kristus Ikon oplevelse

Dette skyldes at du ikke opfatter Gud og det guddommelige som noget der hører ind under ÅBENBARINGERNES EKSTATISKE karakter af SELV'TRANSCENDENS

Du har aldrig skelnet mellem to former for kilder til erkendelse og erfaringer

Også derfor du aldrig har nævnt ÅBENBARINGERNES EKSTATISKE KARAKTER

Ja du har endda i din uvidenhed om tingene forsøgt at gøre grin med mig ved utallige lejligheder når jeg som den eneste formår at redegøre for de nødvendige kritiske erkendelsesteoretiske overvejelser vi må gøre os før vi kan tillade os at tale om mødet med det hellige og Guddommelige og Åndelige og erfaringer med Gud og Guds Ånd som nærværende virkelighed i vores liv

-0-0-0-0-

Og mennesker har alle dage sålænge vi kan spore kultur og de altid ledsagende religiøse udtryk - meddelt sig til hinanden om deres møde med det Hellige det guddommelige og Gud eller Guden og Gudens Ånd og Kraft eller Guden eller gudernes beskeder og meddelelser til mennesker

Det religiøse bygger på at vi kan have en forståelig samtale med hinanden om hvad vi oplever
Seneste indlæg
Hvad sker der i disse dage?
af somo
02/06/2025 08:12
Troens frihed
af Tikka
01/06/2025 22:29
Misforståelsen
af somo
26/05/2025 10:06
Religioner globalt set
af Arne Thomsen
22/05/2025 19:22
Lys
af Hanskrist
18/04/2025 04:14
Nyheder fra DR
Kvinde i sag om giftig svampemiddag skal..
02/06/2025 09:49
Von der Leyen lykønsker ny polsk præsi..
02/06/2025 09:03
Danske Champions League-vindere tør næ..
02/06/2025 08:51
Mette Frederiksen deltager i Nato-lederm..
02/06/2025 08:50
Kombardo-sangen har lydt for sidste gang..
02/06/2025 08:28
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Rusland vil vise Ukraine omstridt dokume..
02/06/2025 06:47
Molslinjen siger farvel til Kombardo-ør..
02/06/2025 06:28
Lyskryds er gået i sort i Odense efter ..
02/06/2025 06:13
Ekspert: Ukraines angreb er spektakulær..
02/06/2025 06:10
Dansk kapitalforvalter åbner fond med e..
02/06/2025 06:07