annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Svensk træhus
Hvem er online?
0 registrerede 312 gæster og 48 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Åndelig Føde

Problemet er at for dig betyder tro at tro noget og endda mennesket dig/(og andre) der skal af egen kraft tro noget. Dette er ikke tro i en bibelsk Ny Testamentlig sammenhæng - overhovedet ikke.

Men da du og desværre ufattelig mange moderne mennesker uden Spirituel eller Åndelig Intelligens = Åndelige erfaringer kun kan forstå tingene således så bliver den fejlopfattelse af begrebet tro ved med at hærge til stor skade for kristendommen.

Her har HansKrist og Paul Tillich og Nicolai Berdyaev gjort en kæmpe stor indsats for at få korrigeret moderne mennesker uden Åndelig Intelligens = uden åndelige erfaringer denne misforståelse begrebet tro.

At tro bliver misforstået skyldes græsk filosofis indflydelse på kristendommen og Kirkens dogmelære - altsammen noget der er kommet til efter Paulus's død.




Citat:
Tikka:

og som tidligere skrevet mente han (Paulus) jo, han fra himlen skulle dømme, de som ikke troede rigtigt, så han forbliver den i egen bevidsthed, der dømmer og udsletter folk, hvis ikke de lever op til hans forståelse af den rette tro, som han gjorde som farisæisk skriftklog



Det er sludder fra ende til anden og hevet ud af det blå.

CHOK - har du fået en hjerneblødning Tikka.

Jeg har godt nok studeret og nærlæst Paulus breve mange gange og læst de største kendere af Paulus og jeg har aldrig mødt noget der bare ligner hvad du skriver ovenfor.


To af de allerstørste Paulus kendere Paul Tillich og Albert Schweitzer siger endda at det er det stik modsatte vi finder hos Paulus.

Skal jeg tro en bibelfundamentalist (der ingen Åndelige Erfaringer kender til - men som tror sig frem til tingene (ved egen kraft) ud fra kun bogstavelige læsninger (som Paulus konstant advarer imod)) eller Albert Schweitzer en anerkendt Paulus forsker og universal geni?

Jeg/vi kunne også nøjes med at læse Paulus da det er ham vi drøfter og han siger intet der kommer i nærheden af din påstand ovenfor. Men som Jehovas Vidner du betragter også de falske Paulus breve som værende Paulus breve.

Nå jeg vælger at tro mine egne øjne og evne for at læse Paulus.

Der hvor Ånden er, der er også altid Friheden.

Jeg har bedt for Arne flere gange - og nogle gange føler jeg mine nakkehår rejser sig fordi der er noget uhyggeligt sort over dig Tikka og dine skriverier - som virker dræbende eller som død på mig og det er også der jeg bliver i tvivl og fornemmer en mand bag profilen Tikka. Jeg ihvertfald meget sjældent mødt noget så mørkt og sort og fyldt med død hos en kvinde.

Det kunne også være en ateistisk mands person i din nærhed - nærmeste vennekreds eller familie der har en voldsom magt over dig.


I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.
En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende. 2 Kor 3



bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende

Dine ord Tikka er ikke bare døde - uden Ånd - også slår de ihjel.
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Verdens største parlamentsvalg er skudt..
19/04/2024 07:23
Aarhus kæmper for ny kaserne for cyberv..
19/04/2024 06:53
Over 100 demonstranter anholdt på prest..
19/04/2024 06:11
16-årig sigtet for terror efter knivsti..
19/04/2024 05:33
Nyhedsbureauer: Luftforsvar aktiveret fl..
19/04/2024 04:32
Nyheder fra Religion.dk