annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15857041
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397197
Et andet syn 2002226
Åndelig Føde 1595153
Jesu ord 1533599
Galleri
Hønsegården
Hvem er online?
0 registrerede 268 gæster og 270 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...

Når jeg læser udtalelser fra Hanskrist, som denne:
Citat:
Arne det stakkels menneske gemt væk i verdens væren, der aldrig med et ord har nævnt noget om det åndelige og endda har benægtet og ringeagtet dets eksistens, han må godt nok når vi tar debatten med mig idag og lytningen til Brinkmann's briks ha lagt øren til rigtig meget nyt stof til eftertanke.
tænker jeg, at det ser ud, som om Hanskrist mener, at ingen må mene, tænke, føle, opleve noget, der afviger fra ham.
Og så snart, det sker, bliver de angrebet - af og til endda - som her - med direkte løgne.

Sådanne angreb kan jeg ikke tage alvorligt. Vi har ikke trostvang her i landet - og da slet ikke til Hanskrist's særlige form for kristentro.

Dertil kommer, at sådanne angreb meget let fører til modangreb, hvorved kommunikationen glider ind i en negativ spiral, der kvæler al inspiration.
Jeg vil derfor normalt ignorere angreb på, hvad jeg står for - og naturligvis også direkte personangreb - og jeg vil bestræbe mig på ikke selv at gøre mig skyldig i noget sådant.

For mig er kvaliteten i at deltage her på Trosfrihed.dk: Inspiration - ikke debatter der går i retning af: "Dumme svin." "Det kan du selv være" blinker

Og mon ikke det er klart for næsten enhver, at inspiration nu engang bedst trives i en atmosfære af gensidig respekt blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
12/05/2024 20:41
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Flere byer i Canada bliver evakueret men..
13/05/2024 04:26
Dødstallet stiger i Brasilien, mens hun..
13/05/2024 02:27
Cataloniens separatister har mistet sit ..
13/05/2024 01:15
Putin vil skifte forsvarsministeren ud o..
12/05/2024 20:36
Ny leder i Nordmakedonien brugte landets..
12/05/2024 20:01
Nyheder fra Religion.dk