annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658108
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380145
Et andet syn 1989546
Jesu ord 1522428
Åndelig Føde 1514473
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
0 registrerede 358 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: En pind til bålet ...

Gerth skriver:

Mange religiøse folk fortolker det i Biblen om ´Åndsudgydelsen´ som værende i den en fremtidsprofeti for os idag men, dette kan ske uden religion og her taler jeg faktisk udfra min ved åbenbaring personlige erfaring om frelsen og dens betydning angående Det guddommelige med Helligånden i form af mennesket. Citat slut


Teologiens Einstein Karl Barth og ja rigtig mange andre teologer siger at kristendommen ikke er religion, netop ikke er religion.

Mange "religiøse folk" skriver du Gerth. Hvad mener du med "religiøse folk"? Jeg kender mange kristne der er mindre religiøse end dig. Du har så mange religiøse træk såvidt det du skriver og såvidt hvad du gerne vil. Bare lidt mærkelig at høre du afviser at være religiøs, for jeg tror aldrig vi har haft en så i udpræget grad såkaldt religiøs menneske her på stedet som dig.

Så vildt meget som du har skrevet om "mig Gerth og Helligånden", dit liv med Helligånden, så vil de fleste betragte dig som religiøs.

Fx Paulus kan præcist beskrive helligåndens frugter, hvor skabende helligånden virker i vores liv. Fra dig Gerth har jeg ikke hørt en eneste analyse af helligåndens værk, hvordan den virker skabende i vores liv, såvel som den healing power vi her finder.

-0-0-0-0-0-

Iøvrigt er Helligånden et begreb du har hentet fra kristendommen.

"Det guddommelige med Helligånden i form af mennesket" har du ikke nogensinde fortalt os hvad dækker over, hvordan skal forstås.

Du skal jo kunne forklare andre hvad du mener med noget du gentager så tit.

Hvordan kan du skrive "guddommelige" og samtidigt afvise begrebet Gud, der altid betyder mennesket med Gud, og/eller Gud med mennesket. Gud og mennesket kan ikke adskilles.

"i form af mennesket" kan du forklare hvad du her tænker på.

-0-0-0-0-0-

Du gør rigtig rigtig meget ud af dig selv Gerth, men du gengiver ikke folk korrekt, hverken de kopier du tar, eller når du åbner munden og påstår hvad vi andre har sagt/skrevet til dig.

Din religionskritik, specifikt kritik af kristendommen, har jeg sagt at du ikke magter, det er simpelthen på for lavt et niveau og vi har haft nok af barnligheder når folk skulle ha fyret deres religionskritik af, men vi skulle gerne op på en forstandig voksen måde at tale om tingene. Vigtigt at vi bevarer vores intellektuelle integritet og selvrespekt.
Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:16
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 06:04
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Nyheder fra DR
Razziaer på Vestbredden: Mindst fem har..
20/04/2024 05:38
Russisk guvernør: To personer har miste..
20/04/2024 05:08
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Nyheder fra Religion.dk