annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Poetisk fryd..

Hej Arne jeg forstår godt du kører træt i Simon

Han er for meget, alt for meget og når han taler om dig taler han i vildelse og det han får skrevet siger mere om ham selv end dig.

Han skriver fuldstændig ved siden af dig, hans karakteristik af dig rammer aldrig, noget jeg har undret mig over i mange år. Men forklaringen er:

1):

at han ikke forstår en hujende fis af det religiøse spirituelle som han sammenblander og forvirrer med alt muligt

2):

at han tror han har en væsentlig religionskritik og det af flere grunde, at han følger med i lignende norske debatter og at han mener at have forstået Dawkins og andre nyateister, derfor brænder han inde med en masse religionskritik og det hælder han ud i hovedet på dig uanset om det overhovedet ikke passer på dig

-0-0-0-0-


Nå men det er Simon's egen skyld at vi nu sidder og drøfter i mellemrummet som vi gør

-0-0-0-0-

Nu jeg har været væk fra trosfrihed og selv her hvor jeg er lidt aktiv igen så glemmer jeg konstant dens tilstedeværelse fordi der jo er så mange andre ting og også andre steder at debattere hvor folk ikke er som Simon, og ej heller opfør Simon sig andre steder som han gør her, det skyldes kun hans disrespekt og foragt for os debattører her på stedet, fordi han føler sig højt hævet over os andre (som også Bjørn gjorde) at han skaber sig under al kritik og har ødelagt og spammet stort set alle tråde i mange mange år såvel som han personforfølger og intimiderer visse debattører.

-0-0-0-0-

Både Bjørn, især Bjørn, og Simon var/er da værdifulde debattører når de koncentrerer sig derom, og undgår at rode sig selv ind i intimiderende personforfølgelser. For mig er det fuldstændig uforståelig at de ikke formår at få bugt med denne deres meget uheldigte karakterbrist.

Engang troede jeg at man kunne appellere til deres samvittighed og "fornuft" såvidt disse forhold. Heldigvis opgav jeg dette. Og slap Simon og Bjørn. Nu kan de ikke irritere mig mere fra morgen til aften.

Men set udefra "skaber" Simon sig vildt meget og ja gør sig selv til grin og hvad han siger om andre siger godt nok mere om ham selv. Og ja indimellem passer det han siger om andre præcist på ham selv.

-0-0-0-0-

Ynkeligt at se hvordan Simon selv indirekte er kommet til at spamme mellemrummet. Som en boomerang har han ikke bare skudt sig selv i foden, men i nakken. Henrettelse, ja han har henrettet sig selv med et nakkeskud.

-0-0-0-0-

Jeg bliver så irriteret over at skulle læse Simon's karakteristik af dig Arne fordi de overhovedet ikke er præcise på dig, hvad han siger om dig giver overhovedet ingen god mening.

Men dette skyldes:

1):

han har aldrig forstået det religiøse spirituelle og jeg tror ej heller nogensinde han kommer til det

2):

det han hælder i hovedet på dig, siger om dig, er noget han har læst et andet sted hvor religion og religionskritik er på dagsordenen. Og nu han har læst dette og haft bøvlet med at forstå det og pointerne, så skal det jo bruges og ukritisk gør han dig til skydeskive Arne, bare for at få liret noget af han har læst på en norsk side og i information og noget ufordøjet Dawkins langt tilbage i tid

-0-0-0-0-

Nå men som sagt er jeg lidt ligeglad med ham, han er skinsyg og afhængig af trosfrihed som så mange andre ting her i livet, fx at føle sig hævet over visse andre mennesker (noget også Bjørn led under)

Disse intellektuelle akademiker typer der ser ned på andre mennesker med foragt og disrespekt stammer især fra forrige århundrede. Ikke at vi ikke også ser det samme i dag, men det er ikke nær så udbredt hos dygtige intellektuelle akademiker i dag, i vor tid. Bjørn og Simon er et levn fra forrige århundrede, dengang der var så meget snop til at vi slet ikke i dag kan forestille det.

Næppe mange dygtige akademiker og intellektuelle af i dag er fyldt med den samme disrespekt og foragt for andre mennesker (som de anser som mindre intelligente) end Simon og Bjørn har demonstreret det for os her på siden.

Jeg kender typen og er ikke bange for dem, men engang troede jeg man kunne få dem til at opgive deres foragt og disrespekt for andre mennesker og deres i samme omgang selvforherligelse, men denne ambition er jeg lykkelig befriet for i dag, og jeg er ikke på den måde ramt som jeg var for år tilbage.

Der vil altid være en Simon og Bjørn, der vil altid være en slange i paradiset, selvom der er længere og længere imellem dem i vor tid. De er et levn fra forrige århundrede. Unge akademiker og intellektuelle af idag har et fuldstændig anderledes menneskesyn og respekt for andre mennesker der er anderledes end dem selv.

-0-0-0-0-

Jeg har skrevet det her indlæg fordi jeg er så træt, så træt, af konstant at møde Simon's karakteristik af dig Arne.

Også fordi der overhovedet ikke er hoved og hale i det han skriver om dig Arne, det rammer så meget ved siden af.

-0-0-0-0-

Vi må spørge Simon og Bjørn om de vil ha andre debattører fjernet der repræsenterer og præsenterer, står for noget andet end de selv gør????

Og ja det er nok hvad de ønsker inderst inde.

Og jo mere de jagter deres egne projektioner om det religiøse spirituelle som de ikke forstår et ord af, jo mere kommer det til at fylde.

Som her i mellemrummet hvor det er Simon's egne vildfarelser, fjendebilleder og projektioner om dig Arne vi drøfter.

Det er ikke dig Arne og hvad du står for.

Havde Simon holdt sin bøtte med hvad han projicerer over i hovedet på dig, havde debatten været rolig og på støt god udbytterig kurs til glæde for alle.

-0-0-0-0-

Jeg kan sige dig Arne af personlig erfaring at det er bedst at være lidt ligeglad med Simon og ikke tage ham nær

Go søndag
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Nyheder fra Religion.dk