annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
SÃ¥ er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
0 registrerede 3355 gæster og 453 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Død og Liv

Käre Zenia.
Dine ord om aktiv dödshjälp fik mig til at tänke over den belgiske regerings beslutning om at tillade aktiv dödshjälp for börn.
Det lyder noget grumt i mine öre, men måske der er et sådant behov, det må da også väre forfärdeligt for de läger der skal udföre det, "barmhjerteligheds myrde" små börn, muligvis multihandikappede börn og extremt syge börn, der muligvis ikke selv er i stand til kräve at blive aflivet, men hvor läger anbefaler det i samråd med forälderne.
Jeg var for år tilbage med i opförelsen af et behandlingshjem for multihandikappede börn, disse börn ser du normalt ikke, da de ikke er stand til at gå mm, så den almindelige befolkning kender ikke til disse börns hverdag.
Plejepersonalet tog sig meget kärligt af dem, min förste tanke var da jeg så dem var: hvor er det synd at de skal have et meget besvärligt liv, et liv som ikke er attravärdigt overhovedet, de kommer aldrig til at opleve livet på samme måde som vi andre.
Muligvis vil der blive färre af disse stakkels börn, nu da lägevidenskaben kan opfange ufödte börns eventuelle skavanker i tide, inden at abortgränsen nås, så man kan fjerne fostret fra et ligegyldigt og yderst besvärligt liv med megasmerter, lsnge sygehusophold uden behandlingsmuligheder.
Mon lägerne vil se sig som bödler? og få det dårligt med sig selv- et dårligt liv.

Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
27/06/2026 07:57
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
USA angriber igen Iran: 'Sker som svar p..
27/06/2026 23:57
Trump udnævner ny direktør for ICE
27/06/2026 22:03
Yngre mand svært tilskadekommen efter k..
27/06/2026 20:49
Serbiens præsident vil trække sig og u..
27/06/2026 19:45
Politiet var talstærkt til stede ved Is..
27/06/2026 18:46
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Iran melder om angreb mod amerikanske mÃ..
28/06/2026 01:18
Tinderbox aflyser de sidste koncerter gr..
28/06/2026 00:47
Trump beskylder Iran for aftalebrud og t..
28/06/2026 00:21
27-årig er på sygehuset efter knivstik..
28/06/2026 00:18
Tordenvejr førte til kortvarigt musikst..
27/06/2026 23:59