annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Anholdelsen i haven
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 482 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Onceinalifetime
Emne: Re: Tilfældet tilfældet..

Citat:
Det ville være mindst lige så vældigt overbevisende, hvis en gud, der befinder/befandt sig hvor?, andet end i de uintelligentes hjerner, skulle afstedkomme et univers med vort lille sandkorn som sit hjertebarn.

Hej treram!

Han befinder sig her:

1.Timotheus 6:16:..han, den eneste, som har udødelighed og bor i et utilgængeligt lys, og som intet menneske har set eller kan se. Ham være ære og evig magt! Amen.

Hvis du nu spørger mig; hvor er dét så henne? Så er mit svar: Det er i en dimension udenfor menneskelig rækkevidde, og udenfor menneskelig forståelse, en dimension som er uafhængig af tid, rum og sted. Gud er kort sagt, langt større end universet, og da han er Skaberen af alt dette, så er han naturligvis også uafhængig af det. Gud er stor - meget større end du tror.

Citat:

Og hvorfra skulle denne gud så komme?, er han selvskabt og hvorfra fik han materialet til at skabe hele universet?.


Nogle videnskabsfolk tror på at universet har en begyndelse eller en start, i det såkaldte: "Big Bang", andre tror at der var andre 'faser' eller andre 'tilstande', før universets skabelse eller tilblivelse. (I virkeligheden blot en cirkelargumentation, hvor man blot - så at sige - skubber svarene omkring universets opståen, tilbage og tilbage i..ingenting)? Nogle tror også, at universet har bestået altid, så hvorfor i alverden skulle Gud ikke kunne være det?

Det korte af det lange, er, at videnskaben - til trods for, at den har gjort væsentlige fremskridt på mange måder og områder - ikke er i stand til, at kunne forklare universets opståen. Man kan i videnskabelige publikationer og i artikler, læse ting som:

"Men hvordan denne præcise balance opstod er et af de usandsynlige ting, der gør universet så spændende. Og så selvfølgelig det helt store spørgsmål. Hvad skabte universet?"
Og/eller: "Ingen ved, hvordan livet opstod på Jorden"?

Nej, jeg tror ikke på at Jorden er flad, og jeg tror heller ikke at Jorden er 6.000 år gammel. Hvem siger det?

Mvh. Onceinalifetime







Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Nyheder fra Religion.dk