annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15712418
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384326
Et andet syn 1993571
Åndelig Føde 1531366
Jesu ord 1525947
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
2 registrerede somo, Arne Thomsen 467 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristus

Hej Michael, jmp,

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige,

for du taler som du har forstand til, og det kan man ikke rigtig gøre noget ved, for du gider ikke anstrenge dig med at blive klogere, du mener din banale trivielle visdom kan forklare alt, men bliv du bare i den tro

men her i citatet efterfølgende er du direkte dum og afslører igen lidt af det idiotiske personlige som vi desværre har set triste eksempler på, på chatten et par gange:

Jeg kan forstå at HansKrist har fået dine sidste nykker pillet fra dig og at hans overvældende seksualitet har overvældet dig. I hvert fald nævner du ham hele tiden som om i nu er blevet synkroniserede.

Det er udmærket, jeg håber at jeg bliver inviteret med til jeres bryllup men personligt har jeg ingen vi-forhold til omverdenen. Mit forhold til dig er til dig, godt eller skidt, og mit forhold til HansKrist er til Ham. Citater slut.

Det er ingen hemmelighed at psykoanalysen interesserer mig og det gør det seksuelle spørgsmål også i forbindelse med menneskets identitet, ego og personlighedsdannelse. Seksualitet og spiritualitet interesserer mig, hvilket form for askese om overhovedet nogen, fordres det i forbindelse med den spirituelle udvikling.

Freud behandler problemet og det gør Paulus også, og jeg mener også det er interessant. Men hvorfor tale om min overvældende seksualitet, det forstår jeg overhovedet ikke en dyt af. Men måske du selv kunne forklare. For jeg mener ikke jeg hverken præsenterer eller repræsenterer en retning vi kunne kalde for vitalisme, biologisk vitalisme. Jeg fornægter bare ikke som EKIM den fysiske virkelighed og ej heller den seksuelle.

At Anne og jeg deler vores store interesse for den kristne tro, teologien og kristologien mm, det er vel som det er, en oprigtig interesse vi har.

Det er også tydeligt at du vil banalisere og trivialisere over den menneskelige virkelighed. Hvor du mener at bare du råber naturlighed og det eneste der er, opmærksomhed osv, så mener du at du har sagt en hel masse, og du gider overhovedet ikke beskæftige dig med een eneste seriøs diskurs om noget som helst. Du vil simpelthen prædike din egen snusfornuftige banale trivielle lommefilosofiske livsvisdom for os alle, og du bliver som et ødipalt jaloux barn hvis vi ikke alle falder på røven for disse dine udgydelser.


Mvh Hanskrist.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Alle beboere fra sammenstyrtningstruede ..
28/04/2024 15:14
Vil alligevel ikke lukke flyrute til Bor..
28/04/2024 15:10
Problemer med at logge på MitID
28/04/2024 15:02
Demonstranter går på gaden over hele A..
28/04/2024 14:26
Abbas forventer angreb mod Rafah i løbe..
28/04/2024 11:37
Nyheder fra Religion.dk