annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15775428
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391687
Et andet syn 1998015
Åndelig Føde 1554150
Jesu ord 1529775
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 130 gæster og 194 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ALH
Emne: Re: Kristus

Kære Ole Bjørn, disciple m.fl

Jeg er en af dem, der ikke har skrevet her i et stykke tid, og det behøver i og for sig ingen forklaring, men jeg har også svært ved ikke at komme med et par ord.

Man kan godt sige, at jeg er kørt lidt træt i debatten. Jeg har før hen været opmærksom på at skrive jævntligt her på trosfrihed med ønsket om at bidrage debatten med noget positivt og konstruktivt. Der var en periode, hvor der - som nu - ikke var mange, der skrev. Jeg husker, at jeg var en af de få her, og jeg husker, at jeg ofte har savnet en mere teologisk/kristen funderet sparringspartner.

Jeg har gennem min debattid gjort mig nogle erfaringer omkring det, at der opstår en form for relationer debattører imellem, både på selve debatten og i det mere private. Det har ofte været spændende at møde folk (både religiøse og ateister), men noget er også for mit vedkommende blevet for meget (først på onlinedebatten i foråret og efter at "have slået op" med den fortsatte det i mer eller mindre grad herovre). Fejlen er udelukkende min egen, og det er fejl, jeg kun kan tage ved lære af!

Der er mange grunde til, hvorfor folk debatterer, og hvorfor nogle gør det hver dag. Der er også forskel på, hvor mange kræfter man lægger i et indlæg, og hvor meget af sin egen menneskelighed, man inddrager. Jeg er nået frem til, at det er svært for mig ikke at gå til denne debat, hvor jeg efterhånden har kendt flere af debattører gennem to små år, uden at ting kan berøre mig personligt og dermed følelsesmæssigt. Det har jeg valgt at distancere mig fra, men når det så er sagt, vil jeg også bare sige, at jeg har så lidt tid/overskud til debat, at jeg har valgt at prioritere det, jeg pt. brænder for og kan udvikle mig gennem set ift min "dannelse" (uddannelse mm.).

Jeg er 30 år og har befundet mig i en debatmæssig sammenhæng gennem længere tid som, i hvert fald på trosfrihed, en af de yngste (sammen med den gode Borad) og, men ikke mindst, som stort set den eneste kvinde.. Hertil synes jeg, at der for mit vedkommende er færre grunde til at beskæftige mig med debat, når jeg ser på de gode relationer og mange opgaver, der er knyttet til min dagligdag blinker

I øjeblikket er det altså nok for mig med den Paulus-debat ("Paulus' eskatologiske ramme for den kristne eksistens"), jeg har rejst på onlinedebatten adresseret til FlVang (og selvf. Hanskrist og andre interesserede), hvor jeg er startet min "undersøgelse" af den kristne eksistens, som med tiden måske kommer til at række dybere end som så.

Til dig disciple, så synes jeg ikke din kritik af Ole Bjørn er helt rimelig. Det kan godt være, at du/vi er uenige i Ole Bjørns måde at tackle sine uoverensstemmelser med andre på, men på den anden side er Ole Bjørn en af de debattører, der med inspirerende indlæg lægger op til debat på et plan, hvor alle kan være med. Jeg mener derfor, at Ole Bjørn har gjort det udmærket, og jeg forstår godt, at han overvejer at liste af, hvis ikke der kommer den store feedback eller udvikling i debatten. Havde jeg mere tid, tog jeg gerne tage en debat med Ole Bjørn o.a. Folk der efter min mening har behandlet mig dårligt har jeg med tiden mistet mere og mere respekt for.

Hvad der undrer mig lidt er, at der er en del registrerede brugere, der bare ikke er kommet til tastaturet endnu - hvor bliver I af, folkens?

Mvh
Anne

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
03/05/2024 21:06
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Italien forbyder hvalpe-yoga
04/05/2024 08:58
Studerende åbner dørene til lukningstr..
04/05/2024 08:43
39 døde i oversvømmelser i Brasilien
04/05/2024 07:33
Hamas tager til våbenhvileforhandlinger..
04/05/2024 05:38
Droneangreb i Kharkiv: Tre såret af vra..
04/05/2024 02:21
Nyheder fra Religion.dk