annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
0 registrerede 1593 gæster og 102 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristendom

Citat:
Arne:

Dét, jeg skriver om her, er den danske organiserede kristendoms svigt i forhold til, hvad for mig er kristendommens grundelementer: Kærlighed til mennesker - og kærlighed til kloden - med fokus på indsigt og omsorg.

Det er jo bare din indbildning og en måde du som altid kan drive hetz mod kristendommen

Det bor inde i dig - alle dine aversioner og modvilje mod den kristendom du ikke kender og beskæftiger dig med ud over avis læsning

Du ved jo ikke hvad kristendom er - du siger at du har lige så lidt forstand på det guddommelige som myrer på computere

Og dette er korrekt - du har aldrig udvist nogen som helst forståelse for kristendommens "i Kristus" Helligånds Spiritualitet.

Hvad det betyder for verden og mennesker i verden.

Du er bare en gammel sur ateist der er præget af at avisen Information har været din Bibel nu igennem rigtig mange mange år og du derfor deler deres ateistiske værdier

Hvis man kunne få dig til at holde op med altid at pege fingre og altid at ville give kristendommen skyld for al verdens ulykker så ville du blive tvunget til at afsløre om der er noget du i det hele taget har forstået

Jeg tvivler - for som du så ærligt siger så forstår du dig på det guddommelige (det religiøse åndelige spirituelle) lige så lidt som myrer forstår computere

Du gentager iøvrigt dig selv år efter år - der er ingen udvikling - det er det samme igen igen om de forfærdelige kristne mennesker - altid deres skyld hvad der er galt fat i verden

Det tror jeg simpelthen ikke på (det er en besættelse du er ramt af)

Og ihvertfald har du ikke forstået de kristne

Som om du er helt blank mht hvad der rør sig i folkekirken og i de kristne frikirker her i Danmark

Jeg kan huske jeg fortalte dig hvad vores tidligere debattør ALH Anne beskæftigede sig med som præst i folkekirken - du blev simpelthen så modbydelig aggressiv i din tilbagemelding - det virker umenneskeligt - ville Kræn-p og Bjørn eller andre have reageret så afvisende - nej de ville have udvist en stor nysgerrighed og interesse

Men sådan er du ikke - du er gal på mennesker uafbrudt - du har et aggressivt mørke og ondskab rettet mod mennesker konstant

Du er en vred gal mand og især er dette rettet mod de kristne som så som du mener er hovedansvarlig for alle verdens problemer

Men jeg er ikke så sikker på at du har ret heri

Men jeg kan godt se med Information som din Bibel at det kan ende op i et sådant syn for dig - måske du ikke skulle sluge alt du læser råt - prøv at tænke mere kritisk og selvstændig original over tingene
Seneste indlæg
Verdens Væren
af Arne Thomsen
17/01/2026 17:35
Misforståelsen
af somo
13/01/2026 08:05
Kristendom
af Arne Thomsen
05/01/2026 21:53
Solen brænder ud
af Arne Thomsen
27/11/2025 16:58
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
02/11/2025 12:56
Nyheder fra DR
I nyt interview vil Trump ikke kommenter..
19/01/2026 17:31
Løkke efter møde og støtte fra Storbr..
19/01/2026 17:25
Ny signalfejl giver flere aflyste tog i ..
19/01/2026 17:12
Syriske regeringsstyrker strammer grebet..
19/01/2026 17:01
Banedanmark skal undersøge fejl i signa..
19/01/2026 15:54
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Kristeligt Dagblad mener: Godt, at nogen..
19/01/2026 15:30
Løkke holder fast i aftalt arbejdsgrupp..
19/01/2026 15:17
EU-kommissær: Alle instrumenter er på ..
19/01/2026 15:12
Trump spurgt igen om brug af magt i Grø..
19/01/2026 15:04
EU-landene overvejer at ramme USA's øko..
19/01/2026 14:45