annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
0 registrerede 1593 gæster og 102 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristendom

Nu kender jeg dig igen

Ude i verden er alle problemer kristendommens skyld - eller verdens problemer er kristendommens skyld

I Danmark er det også kristendommen der er skyld i alle problemer, men her især folkekirken

Ja det er hvad Arne bidrager med

Så interessen i kristendommen som nærmest er en besættelse er negativt - ikke positivt

Min interesse i kristendommen er positivt og konstruktivt - jeg præsenterer kristendommens stærke "i Kristus" Spiritualitet - som iøvrigt i dag vinder frem både i verden og i Danmark

Hvad vil det sige at møde Gud i Jesus Kristus - hvem Gud er for os og i os og hvem vi mennesker er i Gud - i Kristus. Ja der er en Åbenbaring Gud i Jesus Kristus og en Åbenbaring hvem vi mennesker er i Gud - er i Kristus.

I Jesus Kristus Sønnen åbenbares vores kreative skabende samspilsvirkelighed med Gud Fader gennem Helligånden - her bliver Gud nærværende virkelighed gennem sin Ånd og dette, denne Ekstase - Ekstatiske Begejstring og Glæde og Entusiasme (i Gud Væren) er hvad vi fejrer og bekræfter og bevidner til hver eneste Gudstjeneste igennem sang og musik.

At møde Gud vor Fader i Kristus (i Sønnen) og der være grebet og drevet af Gud Helligånden er den SPIRITUALITET der har forandret mennesker og verden mest og stadig gør dette - lige nu i dette øjeblik - hvor mine ord gennem Helligånden bliver levende og forstået af mennesker med Åndelig Spirituel Religiøs Intelligens.

Howard Gardner der er berømt for sit mesterværk "De Syv Intelligenser" - ja på det tidspunkt kunne han identificere 7 forskellige Intelligenser og han hævdede det blot ville være et spørgsmål om tid og der ville komme flere til og ganske korrekt i dag kan vi identificere 9 intelligenser og de to sidst tilkomne er Naturens Intelligens og Åndelig Spirituel. Intelligens.

For selvfølgelig fordrer det Åndelig Spirituel Religiøs Intelligens at kunne præsentere den kristne - urkristne paulinske "i Kristus" Helligånds Spiritualitet som jeg gør det.

Som Jung og ja Steiner og ja alle de første kristne - så bygger TROEN på de Erfaringer vi har med Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore HJERTER gennem Helligånden - at møde Gud vor Fader i Kristus Jesus Sønnen gennem Helligånden.

Vores ånd (fornuft) tænker vi med - spekulerer og grunder vi over tingene med - men Guds Ånd (Ekstatisk Fornuft) virker radikalt anderledes gennem Ekstatiske Åbenbarings Erfaringer - som Brud Erfaringer - de bryder på Ekstatisk vis igennem til os i Store Åbenbaringer og Syner og Visdom og Herlighed eller gennem Kraft - fylder os med Kræfter og Energi - nemlig de Helligåndens Kræfter og Energier der hører Guds Ånd til i Kristus.

Dette er det konstruktive i kristendommen - dens uovertrufne "i Kristus" SPIRITUALITET - jeg har ikke brug for et stort ateistisk anklage og bebrejdelse rettet mod kristendommen (og Folkekirken) evigt og altid som en vis anden debattør her på siden sidder fast i.

Men det kan jo blive småt for enhver.

Men for mig er det stadig noget stort og glædeligt at Gud i Kristus er blevet os nærværende virkelighed gennem sin Ånd Helligånden.

At vi her i Kristus møder Gud og hvem vi mennesker er i Gud (i Kristus) gennem Helligånden - som Guds Ånd det Åbenbarer for os time for time dag for dag og år for år - livet igennem.

Vidner vi derom er det Kristus Vidnesbyrd (vidnesbyrd om Gud i Kristus gennem Helligånden) og bekræfter vi forholdet og jubler og glædes derover er det Gudstjenesten.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Seneste indlæg
Verdens Væren
af Arne Thomsen
17/01/2026 17:35
Misforståelsen
af somo
13/01/2026 08:05
Kristendom
af Arne Thomsen
05/01/2026 21:53
Solen brænder ud
af Arne Thomsen
27/11/2025 16:58
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
02/11/2025 12:56
Nyheder fra DR
I nyt interview vil Trump ikke kommenter..
19/01/2026 17:31
Løkke efter møde og støtte fra Storbr..
19/01/2026 17:25
Ny signalfejl giver flere aflyste tog i ..
19/01/2026 17:12
Syriske regeringsstyrker strammer grebet..
19/01/2026 17:01
Banedanmark skal undersøge fejl i signa..
19/01/2026 15:54
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Kristeligt Dagblad mener: Godt, at nogen..
19/01/2026 15:30
Løkke holder fast i aftalt arbejdsgrupp..
19/01/2026 15:17
EU-kommissær: Alle instrumenter er på ..
19/01/2026 15:12
Trump spurgt igen om brug af magt i Grø..
19/01/2026 15:04
EU-landene overvejer at ramme USA's øko..
19/01/2026 14:45