annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 2339 gæster og 279 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Afviger-Forræder-Kætter?

Hej Simon.
Jeg ser, at min begejstring over, hvad der for mig er et ufatteligt mirakel: Den værende verden overfor alternativet: Det absolutte intet - at denne min begejstring ikke griber dig.
Det er så heller ikke min hensigt at "missionere" herom, men dét at udtrykke sig skriftligt, det har virkelig hjulpet mig til afklaring, noget jeg slet ikke ventede - og som jeg er Trosfrihed.dk dybt taknemmelig for smiler
Religionerne har jo dogmatiske "skabelses-beretninger", men de overbeviser mig ikke.
Og naturvidenskaben har jo absolut intet om, hvordan "intethed" kan blive til "noget", eller om der er andre måder, hvorpå "noget" kan opstå - eller om "noget" tilhører noget evigt, som blot udvikler sig.
Noget lignende gælder jo "tiden". Er den altid, som vi oplever den? - også før Big Bang?

Dine afsluttende ord:
Citat:
Naturligvis forstå jeg hvad du siger og mener, men synes ikke det har stor betydning, idet du i kraft af din forestillingsevne, som jo ikke er ubetydelig, sagtens kan forestille dig ophøret af liv. Jeg vil hertil sige, at jeg faktisk også holder af livet, når det optræder som jer gerne ser det. På en god vens gravsten står der: livet er godt, det mente hun virkelig..;)
med skriften på gravstenen, men også med din kærlighed til livet, især når det er som ønsket, minder mig om de af Darwin opdagede livsbetingelse - især mutationer: de tusindvis af misfostre, der er forudsætningen for tilfældige bedre egnede "superfostre".
At være et misfoster er jo en høj pris at betale for at være - men kun at være - en maksimalt ydmyg del af "sandhedens mirakel" (Dét havde jeg ikke tænkt på, før jeg begyndte at skrive dette indlæg) blinker

Mvh. Arne heart
Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
27/06/2026 07:57
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Brand i ældrebolig i Støvring
27/06/2026 13:19
Massiv kø på Fynske Motorvej efter fle..
27/06/2026 12:40
Iran anklager USA for brud på aftale
27/06/2026 12:15
En person død efter fly styrtede ind i ..
27/06/2026 11:35
Ukraine melder: Ukrainsk energiselskab o..
27/06/2026 11:14
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Varmeste junidag i historien er en reali..
27/06/2026 11:11
Kvinde fløjet til Rigshospitalet efter ..
27/06/2026 11:03
Røde partier vil komme under kraftig be..
27/06/2026 11:00
Danske festivaler øger fokus på sikker..
27/06/2026 10:25
Regeringen kan sætte rekord i antallet ..
27/06/2026 10:09