annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 2339 gæster og 279 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Afviger-Forræder-Kætter?

Hej igen Simon.
Tak for dine venlige ord:
Citat:
I hvert fald er det rart at se at du stadigvæk fungerer, og forhåbentlig har det godt.
og i lige måde smiler
Jo tak, jeg har det godt, fejler ikke noget særligt, er "kun" 91 år, og mit kørekort udløber ikke før, hvis jeg bliver 99 blinker

Dertil kommer, at jeg bliver stadig mere betaget af naturskønheden her i det sydsjællandske, hvor jeg har udsigt til nabohaver, et læhegn med meget høje meget levende træer, lidt dyrkede marker og et sund (Ulvsund) - en daglig dejlig oplevelse af liv, som jeg ikke kan sætte mig ind i, men som "løfter mit sind" smiler

Når du skriver:
Citat:
- Ikke-eksistens, er nu ikke så svært at begribe, ja forestille sig. Man ka' endog sagtens forestille sig sin egen, der jo ikke blir væsensforskellig fra oplevelsen af de "omkringværendes" forsvinden. Du har altid godt kunnet lide at gøre det almindeligvise til en mystisk begivenhed, ikke mindst din egen existensevne, som du dog netop anvender i øjeblikket du reflekterer derover at du er til, og har haft mere tid end jeg, til at vænne dig til tanken - som jeg husker at også Ole beskrev for dig.
så er min kommentar, at det for mig egentlig ikke er refleksioner, men mere fantasier om noget som egentlig er uafvendeligt.
Mine omgivelser kunne forsvinde. Det vil hele kloden jo på et tidspunkt.
Jeg kunne selv forsvinde. Det gør vi jo alle - og forestillinger om evigt liv tror jeg ikke på. Og efter forsvindingen er der jo ikke noget jeg - kun det totale intet.
Det er dét, jeg ikke evner at forestlle mig, og som jeg heller ikke tror, at nogen kan.
Det er i dette perspektiv, at det værendes vidunderlighed viser sig for mig - og jeg kan ikke tro andet, end at det vil det kunne for ethvert menneske.
I dit absolutte intet har du jo ikke sluppet din fortsatte reflekterende væren, hvis jeg læser dig ret.

Mvh. Arne heart

P.S.: Den lngsomt døende danske forstenede folkekirke, som du peger på, er for mig håbløs. Dog piblede der et lille håb, da jeg mente at høre ved midnatsmessen på TV udtrykket: Kærlighed til kloden.
Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
27/06/2026 07:57
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Brand i ældrebolig i Støvring
27/06/2026 13:19
Massiv kø på Fynske Motorvej efter fle..
27/06/2026 12:40
Iran anklager USA for brud på aftale
27/06/2026 12:15
En person død efter fly styrtede ind i ..
27/06/2026 11:35
Ukraine melder: Ukrainsk energiselskab o..
27/06/2026 11:14
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Varmeste junidag i historien er en reali..
27/06/2026 11:11
Kvinde fløjet til Rigshospitalet efter ..
27/06/2026 11:03
Røde partier vil komme under kraftig be..
27/06/2026 11:00
Danske festivaler øger fokus på sikker..
27/06/2026 10:25
Regeringen kan sætte rekord i antallet ..
27/06/2026 10:09