annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 2339 gæster og 279 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Afviger-Forræder-Kætter?

Hej du.

"For tilbage står jo, at vi er værende, at Altet er værende, og dette er - for mig - den sande kærlighed".

- Kun hvis det er elskerinden du kalder for "Altet", eller hvis du kan udgrunde begrebets referent. Indtil da, er begrebet tom for meningsindhold, og du leger således blot med idéen om at nære følelser for et begreb uden relation til virkelighedens indretning. "Altet" har m.a.o. ingen reference til noget eksisterende udenfor din forestillingsverden, og er dermed blot et diffust begreb, som du naturlighed derfor umuligt kan nære kærlighed til.

Du kan sagtens lege at du elsker et begreb i din (endnu ufortalte) fabel, fordi du tilskriver det betydning, men begrebet får kun eksistensberettigelse indenfor din fabels rammer, og er uden betydning for virkelighedsrummet udenfor. Idéen din har tilmed den slagside, at det ikke besvare din kærlighed, også den relation må du opfinde. Så du er altså stadig på bærtur..;)

Det er ikke guder folk elsker, med forestillinger og billeder de tilskriver disse, og det gør man selvsagt ved at anvende elementer fra virkelighedsrummet, idet guder jo skal forestille at have et forhold dertil. Det samme gælder dig og dit "Altet". I realiteten er der blot tale om navneforandring. Men hvis du partout skal realisere et kærlighedsforhold, hvorfor i alverden så udvælge et begreb du ikke kan udrede indholdet af?

Simon
Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
27/06/2026 07:57
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Brand i ældrebolig i Støvring
27/06/2026 13:19
Massiv kø på Fynske Motorvej efter fle..
27/06/2026 12:40
Iran anklager USA for brud på aftale
27/06/2026 12:15
En person død efter fly styrtede ind i ..
27/06/2026 11:35
Ukraine melder: Ukrainsk energiselskab o..
27/06/2026 11:14
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Varmeste junidag i historien er en reali..
27/06/2026 11:11
Kvinde fløjet til Rigshospitalet efter ..
27/06/2026 11:03
Røde partier vil komme under kraftig be..
27/06/2026 11:00
Danske festivaler øger fokus på sikker..
27/06/2026 10:25
Regeringen kan sætte rekord i antallet ..
27/06/2026 10:09