annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
0 registrerede 2339 gæster og 279 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Afviger-Forræder-Kætter?

OPLYSTHED

Afviger-forræder-kætter-hedning/selvbevidst fri vilje

Jeg elsker åndelige emner eksempelvis lignende filosofi, psykologi og teologi.
Denne overskrift handler jo om p.t. et af mit livs største sociale udfordring. Jeg har mødt de kristne, som afviser mig på grund af deres tilbedelse af Jesus som den eneste frelserskikkelsen, hvor de derfor overser mit budskab.

Idag da jeg for åndelig underholdning til dagslys i vinteren står med kaffen ved letbanen, så kommer jeg i ´snak´ med en jøde, som er medlem af en vistnok anderledes trosretning end den klassiske, fordi hun også ligesom kristne tror på Jesus som Messias med ordene: "Jahve var Jesus."
Da jeg som ikke medlem fysisk materielt til den ´religion´, fordi jeg vedrørende frelsens frigørelse af ånd netop uafhængig af verdens religiøse ting angående mine åndsgaver, hvilket folk også misbruger, så ligesom om Jesus Kristus indirekte imod mig nævnte hun satantilbedere (blasfemi). Hvis jeg ikke bør af kedsomhed og ensomhed fristelserne eksempelvis druk, hor, psykopati, misbrug, psykiatrisk dopet, så må altså det gode ske med jeg istedet for bare altid prøvelsen igennem modgang og modgang...
Jeg har dog det´ tilfælles med hende og dog igen uden en religiøs identitet, at ligesom Jesus handler guddommen om alt inklusiv mig som den, jeg Er.
Årrh, hahah sikke noget/nogen værk men gerne som ´væren´ sammen med jer, tak.

På tankstationen har jeg en samtale med en ung nuttet kvinde, som ikke-troende (vantro) medlem af folkekirken ikke tror på Gud og Jesus men dog jovist kærlighed og hun fatter faktisk intellektuelt min prædiken kontroversielle kritik vedrørende skrifternes forældede ord, hvor mit Ord fornyer troen idag...

Hilsen Gerth, Helligånden og Guddommen
Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
27/06/2026 07:57
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Brand i ældrebolig i Støvring
27/06/2026 13:19
Massiv kø på Fynske Motorvej efter fle..
27/06/2026 12:40
Iran anklager USA for brud på aftale
27/06/2026 12:15
En person død efter fly styrtede ind i ..
27/06/2026 11:35
Ukraine melder: Ukrainsk energiselskab o..
27/06/2026 11:14
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Lørdag er den varmeste dag i dansk vejr..
27/06/2026 12:08
Varmeste junidag i historien er en reali..
27/06/2026 11:11
Kvinde fløjet til Rigshospitalet efter ..
27/06/2026 11:03
Røde partier vil komme under kraftig be..
27/06/2026 11:00
Festivaler øger fokus på sikkerheden p..
27/06/2026 10:25