annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 407 gæster og 846 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Gud

Hanskrist.
Jeg skrev:
Citat:
I Jesus Kristus er der en Åbenbaring af det guddommelige. Derfor jeg siger, at jeg møder det guddommelige i Jesus Kristus.
Og du svarede:
Citat:
Sådan definerer du det guddommelige, som du ovenikøbet intet kan sige om, blot at det har noget med kærlighed at gøre til alt og vi mennesker ingenting er i det store billede.
Min replik:
Nej, nej, nej - du læser mine ord, "som Fanden læser Bibelen".

For det første kunne jeg ikke drømme om at "definere" det guddommelige.
For mig er det guddommelige ikke noget som vi små mennesker kan definere, dvs. afgrænse.
En sådan holdning er - for mig - storhedsvanvid. Fatter du stadig ikke, at det netop var dét Thomas svarede Jesus.

For det andet er vi mennesker - som jeg ser det - næsten forsvindende små i forhold til både skaberværket og det guddommelige, men vi er ikke desto mindre alligevel en del af Sandhedens Mirakel.

Du stiller dig næsten helt op ved siden af en menneskelignende væsen af hankøn, som du kalder Gud.
Det er for mig en vanvittig frækhed og desuden - for mig - en forsimpling af det guddommelige.

Jeg respekterer naturligvis, at du og andre har jeres tro, men den er ikke min, hvorimod du øjensynligt kun respekterer din egen tro - og mere og mere - for mig - ligner "den spanske inkvisition" - og andre af kristendommens forbrydelser - såsom korstog, 30-års krig og kætterbål.

Arne heart
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
En fransk læge er testet positiv for e..
24/06/2026 11:34
Brændstofsalg på tankstationer falder ..
24/06/2026 10:20
Storbritannien, Frankrig og Tyskland udt..
24/06/2026 09:52
Hver fjerde dansker kan finde på at rå..
24/06/2026 09:37
Beredskabet måtte rykke ud til 38 brand..
24/06/2026 08:41
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Billetprisen på færger mellem Rødby o..
24/06/2026 12:12
31-årig tilstår tyveri af fire Porsche..
24/06/2026 12:02
Frederiksen og Troels Lund debatterer ud..
24/06/2026 11:59
Regeringen vil modvirke religiøs domina..
24/06/2026 11:43
Regeringen udskyder at fremsætte sit fo..
24/06/2026 11:31