annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 407 gæster og 846 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Gud

Indsendt af: Arne Thomsen
Blot en enkelt kommentar til dine ord:
Citat:
Det handler jo om menneskets forhold til Gud, og i øvrigt også om hvordan mennesket er og kan blive - og så dette - at grundlaget for kristendommen er Jesu død og opstandelse.
Min kommentar:
Du har jo ret i, at kristendommen stort set alene handler om Gud og os mennesker, mens alt andet ignoreres.
Et sted skriver Johannes dog:
Citat:
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.
Johannesevangeliets kapitel 3, vers 16.
Han når lige at nævne "verden" inden han alene omtaler os mennesker.
Jeg får den tanke, at det kunne være Johannes, der ikke får det hele med - bogstavelig talt indskrænker "verden" til "enhver, som tror på ham".


Tilbuddet gælder enhver i følge skriftsted ... så den frie vilje smiler ... Mennesket fra ,,verden,, vælger selv sin dom.

Citat:
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham. Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/joh/3 --- Fremhævning er min

Før troen kom, var der ikke noget håb ... At leve efter Loven befriede ikke fra synd og død - kun Ånden gør fri, hvis man altså tror, siger skriften


.
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
En fransk læge er testet positiv for e..
24/06/2026 11:34
Brændstofsalg på tankstationer falder ..
24/06/2026 10:20
Storbritannien, Frankrig og Tyskland udt..
24/06/2026 09:52
Hver fjerde dansker kan finde på at rå..
24/06/2026 09:37
Beredskabet måtte rykke ud til 38 brand..
24/06/2026 08:41
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Billetprisen på færger mellem Rødby o..
24/06/2026 12:12
31-årig tilstår tyveri af fire Porsche..
24/06/2026 12:02
Frederiksen og Troels Lund debatterer ud..
24/06/2026 11:59
Regeringen vil modvirke religiøs domina..
24/06/2026 11:43
Regeringen udskyder at fremsætte sit fo..
24/06/2026 11:31