annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 384 gæster og 670 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Gud

Ak ja, alle disse beskrivelser af væsenet Gud - endda menneskelignende og af hankøn, og som skabte en faldende engel: Satan.

Og som evolutionsforskerne - startende med Darwin - fandt ud af så skyldes udviklingen af de nuværende biologiske arter her på kloden - også vi mennesker - mutationer, tilfældige genfejl bl.a. forårsaget af kosmisk stråling, som skaber en masse uegnede "misfostre" - og aligevel en sjælden gang en ny levedygtig art - her også os: Homo sapiens.
Alle disse misfostre. Er det ondt, eller skal det ses på samme måde som tsunamier?

Og når du skriver:
Citat:
Så skal ondskab i verden mindskes må mennesket optræne og eller hvad ved jeg, få større indsigt i eget sind så man kan herske over egen syndighed --- men ikke nemt.
så er jeg helt enig.
Og mit bud er psykologi.
Jeg kom engang i mine yngre dage til par-terapi. Det reddede ikke parforholdet, men førte mig til gruppe-psykoterapi, som jeg deltog i adskillige måneder.
Dér lærte jeg mig selv lidt bedre at kende - ikke mindst hvordan min barndom havde påvirket mig, uden at jeg vidste det.

I forrige århundredes statsradio sagde hver morgen kaptajn Jespersen: En sund sjæl i et sund legeme, husker jeg.
Han tog sig af legemet - men der var aldrig nogen, der tog sig af sjælen - og det er det vel egentlig stadig ikke.

Vi kører bare løs - uden at være opmærksomme på, at vi i høj grad styres af vores underbevidsthed - som vi ikke kender!

Underligt at tænke på, at vi i nutidens højt udviklede samfund i så høj grad - og helt uvidende - er vores underbevidstheds robotter.
Og endnu mere underligt, synes jeg, at vi næsten ikke anvender psykologi på vejen frem mod en harmonisk og kærlig tilværelse.

Mvh. Arne heart
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
En fransk læge er testet positiv for e..
24/06/2026 11:34
Brændstofsalg på tankstationer falder ..
24/06/2026 10:20
Storbritannien, Frankrig og Tyskland udt..
24/06/2026 09:52
Hver fjerde dansker kan finde på at rå..
24/06/2026 09:37
Beredskabet måtte rykke ud til 38 brand..
24/06/2026 08:41
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Ukrainske vindmøller skal gøre elnette..
24/06/2026 11:00
Tysk forsvarsaktie rammer laveste niveau..
24/06/2026 10:52
Politi finder ikke bevis på ulovlig dro..
24/06/2026 10:35
Marius Borg Høiby accepterer varetægts..
24/06/2026 10:26
Der er lang vej til en flyvetur med god ..
24/06/2026 10:00