annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15810923
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394358
Et andet syn 2000135
Åndelig Føde 1571492
Jesu ord 1530964
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 52 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Dialog

Robert Duval

I 1998 blev han spurgt af Morning Call, om han er en religiøs mand, Duvall svarede: "Noget. Ikke nødvendigvis denne type. Jeg kan godt lide ordsproget: ’Lav en glædelig lyd for Herren.’ Jeg kan ikke lide at gå i kirke og sidde på mine hænder. Jeg husker en kirke, hvor folkene sagde til mig: ’Vi er ikke de frosne udvalgte.’ Det er den måde, de taler på. Det kan jeg lide."

”Jeg ønskede at vise den glæde og vitalitet, jeg havde set med mine egne øjne og følt i mit hjerte og mit liv, troens rene, ekstraordinære begejstring. Jeg ønskede især at fange den rige smag, de smittende kadencer og rytme af god, hjemmehørende, uhindret prædiken."

Robert Duvall har været udsat for forskellige religioner siden han var barn. Hans far var metodist, og hans mor var kristen videnskabsmand, hvilket hjalp ham med at hælde mod troen.

Senere i 2006 blev han interviewet af Jeffrey Hildner og spurgte: "Du følger stadig Christian Science?" Hans svar var: "Det er alt, hvad jeg har. Det er alt, hvad jeg har." Han går videre for at underbygge religionens doktrin:

"Jeg tror, Christian Science er den sidste åbenbaring. Så Mary Baker Eddys budskab og Jesu budskab er for mig ligeværdige. Men nogle gange glemmer jeg det. Jeg tror, at det, hun lærte mig, hvis jeg kan holde fast i det med en vis følelse af tro, vil jeg få gavn af på en eller anden måde. Jeg læste i Bibellektionen om, du ved, hvad der kommer ud af dig. Du kan forsvare dig selv 'mod aggressive mentale forslag' og være en lov for dig selv, så tingene ikke kommer ind."



Er Robert Duval kristen?


Mary Baker Eddy - grundlægger af Christian Science

💕💌💘💌💕

Dette ovenfor er ikke for at missionere men inspiration for de rene i ❤️ hjertet der er fyldt med guddommelig kærlighed.


"Jeg læste i Bibellektionen om, du ved, hvad der kommer ud af dig. Du kan forsvare dig selv 'mod aggressive mentale forslag' og være en lov for dig selv, så tingene ikke kommer ind." Robert Duval


I disse dage er jeg meget optaget af hvilke tanker og påstande vi lukker ind i vores liv - forurener vores liv med og de dogmer vi opstiller for os selv der ikke er i overensstemmelse med den Jesus Kristus FADER'SØN JEG'DU BØNs og INSPIRATIONs VIRKELIGHED MED GUD FADER vi erfarer gennem HELLIGÅNDEN.

Vi som Guds Sønner og Døtre og Gud som Jesu Kristi Fader, vores Kærlige Himmelske Fader.

Vores suveræne forhold til Gud som vores Frelser HEL'breder og HELLIGgøre som vi erfarer dette igennem BØN og LOVSANG.

Citat:
’Lav en glædelig lyd for Herren.’ -

lad jer fylde af Ånden, tal til hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng og spil af hjertet for Herren, og sig altid Gud Fader tak for alt i vor Herre Jesu Kristi navn.


Lad Kristi ord bo i rigt mål hos jer. Undervis og forman med al visdom hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng med tak i jeres hjerte til Gud.

følt i mit hjerte og mit liv, troens rene, ekstraordinære begejstring sagt af Robert Duval efter at have besøgt en Baptist Church i et slumkvarter. Det rørte ham dybt.

Og Kristen Videnskab glæder sig over Pinsekirkernes succes og Baptist Kirkernes succes - der er ingen misundelse men kun glæde over hvor tæt på Christian Science Pinsekirkerne og Baptist Kirkerne befinder sig.


Citat:
One Sunday in New York, I visited six churches, ending up at Harlem’s vast Abyssinian Baptist Church. There was a packed congregation before a huge choir when we all began to sing ‘What a Friend We Have in Jesus,’ I found myself connected to the Lord in a way I had never felt before, deep within me.





Dette er såre simpelt - overvældende og glædeligt givet de rene af sind og hjerte - hvorfor det er en religiøs menneskeret at afvise alle menneskers forvirrede tågede tanker og spekulationer om det religiøse.

Det eneste vi skal gøre er at praktisere og demonstrere den vores forening og virkelighed med Gud Jesus Kristus bærer ind i verden: vores FADER'SØN JEG'DU BØNs og INSPIRATIONs VIRKELIGHED med Gud vores Kærlige Himmelske Fader som vi erfarer dette igennem HELLIGÅNDENS vidunderlige forunderlige gerninger i vores liv.

Foretrækker vi en anden beskrivelse vores virkelighed med Gud i Kristus gennem Helligånden - så er det bare med at komme igang med at skrive vores personlige lovprisning.

Det eneste vi skal undgå er menneskelige religiøse forvirrede tanker om tingene.

Vi skal holde os til det der virker for os - vores "i Kristus" praksis med alle dets Himmelske Åndelige Spirituelle Velsignelser vi erfarer gennem Helligånden.

Har nogen mødt Gud i Kristus som jeg har beskrevet det ovenfor gør vedkommende klogest i at holde fast heri og ikke lade sig forvirre af menneskelig religiøs spekulation og total forvirring.


💕💌💘💌💕


Efterfølgende er noget af det vigtigste vi finder i Christian Science:


Citat:
Kol 3:

Tænk på det, som er i himlen, og ikke på det jordiske. I er jo døde, og jeres liv er skjult med Kristus i Gud. Når Kristus, jeres liv, bliver åbenbaret, da skal også I blive åbenbaret sammen med ham i herlighed.

Så lad da det jordiske i jer dø,,

I har aflagt det gamle menneske med dets gerninger og iført jer det nye, som fornyes i sin skabers billede til at have erkendelse.

over alt dette skal I iføre jer kærligheden, som er fuldkommenhedens bånd. Kristi fred skal råde i jeres hjerter; til den blev I jo kaldet som lemmer på ét legeme. Og vær taknemlige. Lad Kristi ord bo i rigt mål hos jer. Undervis og forman med al visdom hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng med tak i jeres hjerte til Gud.

Efeserbrevet 5:



I skal ligne Gud som hans kære børn og vandre i kærlighed, ligesom Kristus elskede os,,

Lad ingen føre jer bag lyset med tomme ord

Heller ikke skamløshed og tåbelig snak eller overfladisk vid; det passer sig ikke, men derimod taksigelse!

engang var I mørke, men nu er I lys i Herren; lev som lysets børn, for lysets frugt er lutter godhed, retfærdighed og sandhed

Se derfor til, hvordan I lever, ikke som uvise, men som vise.

Vær derfor ikke tåbelige, men forstå, hvad der er Herrens vilje. Drik jer ikke berusede i vin, det fører til udskejelser, men lad jer fylde af Ånden, tal til hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng og spil af hjertet for Herren, og sig altid Gud Fader tak for alt i vor Herre Jesu Kristi navn.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Nyheder fra DR
Forslag om at vippe formand for Repræse..
09/05/2024 00:18
Lav efterspørsel: AstraZeneca fjerner c..
08/05/2024 23:13
Kong Charles har ikke tid til at møde p..
08/05/2024 21:32
Hakket oksekød tilbagekaldes efter fund..
08/05/2024 21:19
Kroatiens konservative danner regering m..
08/05/2024 20:59
Nyheder fra Religion.dk