annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 16011944
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2415798
Et andet syn 2013576
Åndelig Føde 1650637
Jesu ord 1539417
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
0 registrerede 134 gæster og 154 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kapitel 2 - Døden på korset - Et opgør med forsoningslæren...

nu stopper du Jan ABC

jeg svarer dig ikke for så bagefter ikke at blive læst, du læser jo overhovedet ikke hvad jeg skriver

jeg taler ikke i rumslige metaforer som du gør, fordi jeg ikke godkender to steder - Gud har ikke skabt to verdener som du taler om, jeg har endda prøvet ret grundigt at redegøre herfor,,,

os der ikke er tilhænger af en overnaturlig virkelighed og verden ud over den vi er plantet i - vi taler ikke i rumslige metaforer

men om at følgende gælder:

"Infra Lutheranum" -- namely, the view that the finite is capable of the infinite and consequently that in Christ there is a mutual in-dwelling of the two natures. This difference means that on Lutheran ground the vision of the presence of the infinite in everything finite is theologically affirmed. Paul Tillich.

altså Jesus er ikke Gud men Gud kan være Jesus,

Jesus kan ikke rumme Gud men Gud kan rumme Jesus samtidig med at han er mere end blot Jesus, sådan skal du også tænke om dig selv, og ikke tænke at du skal transporteres til en anden verden, du er hvor du skal være nemlig i Guds Skabelse og Gud har ikke skabt den overnaturlige alternative verden virkelighed som Lau Sander og du bliver ved med at tale om.

hvad vil det sige at være i Gud? prøv den meditative øvelse at EVIGT LIV i Gud ikke behøver en anden alternativ overnaturlig verden end den verdens skabelse der nu engang er Guds og som blev erklæret, se det er godt.

hvis du/I vil et andet sted hen, så ta flyveren til Thailand eller Vietnam.


Citat:
Jan ABC: Jeg holder mig til ånden og den oversanselige verden.


Ja det er Åndens Ekstatiske Transcendente Virke der giver os Åbenbaringerne om hvad der er i Gud, Evigt Liv fx. Så Erkendelsen af Gud (af hvad der er i Gud og hvem vi er i Gud) beror altid på Åndens Ekstatiske Transcendente Virke hvor den erkendelsens barriere der er mellem vores naturlige sanser og fornufts måde at erkende på og Guds Åndens Ekstatiske Fornufts måde at gøre erkendelse på transcenderes - overskrides.


mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

vi er ikke alene på Trosfrihed i øjeblikket, har du bemærket dette Jan?

jeg tror ikke anonym er Thomas, nej han gør opmærksom på hvem han er,,

jeg tror ej heller det er Tikka, synes stilen er lidt anderledes end Tikka, dog vil jeg ikke udelukke hende,

det kunne også være Gerth selv eller en ven af Gerth (fx Poul Skaaning som Gerth selv har introduceret os for)

denne anonyme der skrev 4 anonyme indlæg på ganske kort tid,

kunne vi få problemer???? lad os se hvad det udvikler sig til

nu har jeg lige igen læst de fire anonyme indlæg og ihvertfald er der flere ting i de fire indlæg der tyder på det er Gerth
Seneste indlæg
Adskille stat og kirke?
af Tikka
29/05/2024 08:27
Spiritualitet
af Hanskrist
28/05/2024 23:49
Vigtige præciseringer
af somo
24/05/2024 20:08
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Nyheder fra DR
Statsministeren erkender fejl: Jeg blev ..
29/05/2024 11:04
Område i Legoland brændt ned
29/05/2024 10:37
Trecifret millionbeløb skal puste liv i..
29/05/2024 10:32
Danske Havne bekymret over langsommelig ..
29/05/2024 10:20
Dansker får 14 års fængsel i USA for ..
29/05/2024 10:01
Nyheder fra Religion.dk