annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 488 gæster og 64 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Troens grundlag er Jesu død og opstandelse

Har plukket lidt i dine sidste indlæg, så bare kort.

Læser dine indlæg senere mere grundigt - måske

*

,,Nej det har i årevis været som at finde en nål i en høstak at opdage du ikke opfatter dig selv som kristen.,,

Jeg har jo fortalt, jeg ikke tilslutter mig treenighedslæren og at dette fravalg gør, at kristne mener, jeg ikke er kristen.

Jeg vil ikke kæmpe for denne titel, selv om indrømmet jeg for år - mange år siden blev ked af ikke at være et guds barn, da disse i følge Paulus skal i himlen, når de dør, og der skal jeg jo ikke hen smiler - og jeg betvivler da også, at andre kommer der.

*

,,Det er ikke Jesus men Gud som frelser.,,

Det er klart, forståelsen er sådan, men i forskellige kristne retninger, har jeg ofte hørt.
Jesus lever, kom til Jesus, Jesus frelser mm. og påstanden at de har mødt Jesus, så når Jesus er gud, mener jeg det er et fedt,

- men ja mange sprogvanskeligheder, og flere forståelse med guds ånd i mennesket Jesus.

Jeg er ikke debattør eller stærk skriftlig, men ved godt jeg bør veje mine ord mere, end jeg gør, da forkert formulering da ellers kan blive det der stopper dialogen, eller bliver det som diskuteres, så altid godt at vide hvad ,,den anden,, ligger i ordene, - men tror nu du altid vil korrekse mig, uanset hvilke ben jeg står på ...

Men vil stadig holde fast i at grundlaget for den kristne tro er Jesu død og opstandelse.

*


Jeg har hørt dit flow link.

Hvad de dér taler om, genkender jeg fra eget liv.

En tilstand jeg ofte har og befinder mig i, og eksempelvis genkender når en tekst åbner sig for mig, vidste bare ikke tilstanden kaldtes flow.

*

Ingen farve trist



Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
28/04/2024 02:48
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Lun søndag ender i tordenvejr
28/04/2024 08:34
To personer er fundet døde i Esrum Sø
28/04/2024 08:30
Russiske journalister varetægtsfængsle..
28/04/2024 08:23
Ny portugisisk regering undsiger præsid..
28/04/2024 03:57
Moderaternes ordfører kalder Frederik V..
28/04/2024 02:16
Nyheder fra Religion.dk