annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 468 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Troens grundlag er Jesu død og opstandelse

Selv om jeg har skrevet utallige indlæg om TRO eller TROEN i en Ny Testamentlig urkristen paulinsk sammenhæng så vil jeg lige afslutte med at sige


Jeg har ALDRIG TROET noget - dette træk ved min personlighed var så udtalt allerede som lille dreng at min mor har mange gode anekdoter om det forhold.

Så min accept og forståelse af det kristne trosliv og dets spiritualitet som vi finder hos Paulus fx det være sig om vores i KRISTUS NY VÆREN og GUD HELLIGÅNDENs vidunderlige forunderlige gerninger med os eller om OPSTANDELSES messianske LIVET VIRKELIGHEDEN KRISTUS etc etc etc

kommer kun istand fordi det stemmer overens med mit livs egne SPIRITUELLE ERFARINGER


Jeg har altid også uafhængig kristendom og religion haft lige siden jeg var lille dreng SPIRITUELLE ERFARINGER.

Noget jeg må være begavet med i vuggegave - hvorfor det religiøse spirituelle altid har været let for mig at forstå.


Jeg tager altid udgangspunkt i mine egne originale EKSTATISKE SPIRITUELLE ÅBENBARINGS ERFARINGER - og læser jeg noget hos Paulus bliver det kun accepteret godkendt hvis det stemmer i god overensstemmelse med mine egne EKSTATISKE SPIRITUELLE ÅBENBARINGS ERFARINGER

Jeg lader mig gerne INSPIRERE af Paulus. Men da alt jeg fandt hos Paulus var som fod i hose med mine egne EKSTATISKE SPIRITUELLE ÅBENBARINGS ERFARINGER - var det en overvældende bekendtskab jeg fik med Paulus omkring mine de ca 40 år alder - hvor jeg bestemt ikke var noget - andet end videnskabsmand eller videnskabelig orienteret dog med stor interesse i HUMØR GLÆDE og JUBEL og SPONTANITET og EKSTATISK BEGEJSTRING og ENTUSIASME -ENGAGEMENT og KREATIVITETENS FLOW TILSTANDE

Og ja jeg fandt jo det hele hos Paulus.

Så jeg var allerede i KRISTUS uden at vide det.


Mine mange SPIRITUELLE TRANSCENDENS ÅBENBARINGS ERFARINGER hænger utvivlsomt meget sammen med hvor meget SPONTANITET og HUMØR og JUBEL og ENTUSIASME der er med inde i mit liv - og ja jeg kan se at det rigtig rigtig meget stammer fra min mor. Og igen det stammer fra Paulus der er blevet far til den protestantiske vestlige kultur og GEJST - SPIRITUALITET.

Vi moderne mennesker er i den grad præget af Paulus's "fanden i voldske ukuelige HUMØR" og lyse kærlige åbenhjertige sind overfor alle mennesker - også de der ikke er kristne.

Paulus kunne lide alle mennesker og blandede sig konstant med mennesker - fordi han var så åbenhjertig imødekommende overfor alle mennesker. Så ikke så mærkeligt at han har succes så populær som han er og ja kvinderne flokkes om ham og han om dem.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
Nyheder fra Religion.dk