annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Troens grundlag er Jesu død og opstandelse

Citat:
Du har simpelthen ikke læst mit indlæg
Joee det gør jeg mere eller mindre altid, alt efter hvordan dit skriv ser ud og er sat op.


Citat:
Og du misforstår stadig begrebet tro
Det kan du mene.

Jeg forstår derimod ikke, du mener, at din udlægning af tro er den eneste sande.

Tro er for mig en vished der kan føles, og noget som der handles på, og forklares ikke med forestillingen Jesu nærvær. Han er jo død for mange år siden og ,,lever,, kun i menneskenes bevidsthed og kultur, så den tro du præsenterer, er ikke noget jeg kan gå ind for, selv om jeg mener, at forstå din Paulinske tro, men der er som bekendt for de fleste forskel på tro og forståelse.

Jeg er som ofte oplyst ikke kristen, trods kristen påvirket i opvækst og gennem livet.

Jeg tror ikke på opstandelsen, den hellige ånd eller at Kristus er en himmelsk konge ect.

Faktisk har Jesus som frelser aldrig rigtig interesseret mig, da jeg ikke tror på et efterliv, hvorimod begrebet gud har fyldt meget i mit liv og stadig gør, selv om gud for mig pt er død. Et tab, men som nok er nødvendigt så ,,denne,, jeg havde før jeg fik kendskab til Jesus, kan blive udfiltret af biblens gud.

Når det er sagt, har jeg haft stor gavn og glæde ved at læse teksterne i biblen da den ud over at fortælle ,,om tanker og ideer fra dengang,, også igennem fantastiske historier fortæller om det at være menneske, og hvordan man kan ændre sig til det bedre.

Så at blive en ny skabning er jeg blevet med biblens hjælp uden helligåndens medvirkning, da dette jo ene og alene fordre, at man forstår hvorfor man handler og reagerer som man gør, og hvad der skal til for at skifte gamle mønstre ud med nye man anser for bedre.

.
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk