annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15843780
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2396187
Et andet syn 2001389
Åndelig Føde 1590461
Jesu ord 1533052
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 281 gæster og 289 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristendommens ABChristus

BRAVO


"Bravo" HANSKRIST - du har gjort det igen


Disse brandsatte gode - godt skrevne indlæg der er så principielle at de allerede i deres fødsel er KLASSIKERE

Du rydder op og skaber KLARHED og FORKLARELSE ja ingen går fra dine indlæg uden at være blevet AFKLARET FORKLARET og GREBET og fascineret af din dybe forståelse tingene.

Du gør tingene så LEVENDE for øjnene af os alle.

Selv den sløve får øjne at se med og ører at høre med.

Det er en gudsbenådet gave du har med dig ind i livet til at kunne formulere dig på skrift så alle forstår hvad du skriver - modtager den dybeste forståelse og indsigt i "tingenes" sammenhæng.


-0-0-0-

Det burde ikke være mig selv til at skrive som ovenfor - men I tvinger mig ud i dette vanvid at prale af mig selv.


Jeg siger igen: Ingen skal tro, at jeg er vanvittig. Men kan det ikke være anderledes, så tag mig som en vanvittig, så at også jeg kan være lidt stolt – hvad jeg siger her, siger jeg ikke efter Herrens vilje, men i en slags vanvid, i tillid til, at det så går an at være stolt.... "Jeg overgår alle". 2 Kor 11

Og ihvertfald for PAULUS vedkommende det er korrekt - ingen ved siden af på højde med Paulus eller over Paulus. Det ved vi idag. Paulus kunne næppe vide det da han skrev sin vanvids retoriske narretale her i 2 Kor 11 men eftertiden historien har givet Paulus ret selv om det er en vanvids retorisk narretale hvor han ikke tillægger dette at være nr 1 overhovedet nogen betydning.


det, som er dårskab i verden, udvalgte Gud for at gøre de vise til skamme, og det, som er svagt i verden, udvalgte Gud for at gøre det stærke til skamme, og det, som verden ser ned på, og som ringeagtes, det, som ingenting er, udvalgte Gud for at gøre det, som er noget, til ingenting, for at ingen skal have noget at være stolt af over for Gud...

»den, der er stolt, skal være stolt af Herren« 1 Kor 1.

Som for Jesus er det for Paulus at fortjenesten ikke er vores egen så vi har noget at være stolt af - der er GUDS - GUD HELLIGÅNDENs NÅDEGAVER med os i KRISTUS alene vi kan og skal takke og ære og prise - ikke os selv - som skulle vi kunne noget uden Gud - udenom FRIHEDEN og ÅNDEN fra GUD i KRISTUS.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
11/05/2024 13:05
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Kirker mangler folk ved orgelet
11/05/2024 13:20
BSH-målmand erstatter Kevin Møller få..
11/05/2024 12:01
Langt færre betaler med kontanter - men..
11/05/2024 11:08
Langt færre med type 2-diabetes dør af..
11/05/2024 10:12
Israel beder palæstinensere om at evaku..
11/05/2024 10:07
Nyheder fra Religion.dk