annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15845536
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2396318
Et andet syn 2001504
Åndelig Føde 1591110
Jesu ord 1533122
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 278 gæster og 177 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristendommens ABChristus

Citat:
Gerth:

Hej Hans K
Du kan detaljeret nok google Kristus i Wikipedia og andre leksikons.



Jeg har ikke brug for Wikipedia men Wikipedia har snarere brug for mig.

Vil du Gerth vise mig hvilken Wikipedia artikel om KRISTUS der forstår

1):

vores i KRISTUS VÆREN

2):

de Nye Skabninger vi er i KRISTUS

3):

BEGIVENHEDEN KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der grundlægger de urkristne menigheder fællesskab samfund og KIRKEN gennem at mennesker iklæder sig KRISTUS


4):

Vores KRISTUS PARTICIPERENDE EKSISTENSFORVANDLENDE NY NATUR QUA eller i kraft af GUD HELLIGÅNDENS vidunderlige forunderlige gerninger med os.


-0-

Jeg ser ingen steder hos Wikipedia at vi kommer i nærheden af den dybe dybeste Paulus forståelse af 1): vores i KRISTUS VÆREN - 2): de Nye Skabninger vi er i KRISTUS -

og hvad 3): OPSTANDELSES BEGIVENHEDEN KRISTUS betyder der grundlægger kristendommen og forandrer verden for altid.

4):

Vores KRISTUS PARTICIPERENDE EKSISTENSFORVANDLENDE NY NATUR QUA eller i kraft af GUD HELLIGÅNDENS vidunderlige forunderlige gerninger med os.




Men Gerth vis mig gerne den Wikipedia artikel der kan matche min forståelse begrebet KRISTUS som vi finder dette hos Paulus. Jeg nægter at tro du er så dum at du ikke tydeligt har registreret at det er mig der har fat i den røde tråd og dybe dybeste forståelse af BEGIVENHEDEN KRISTUS. Derfor virker det naivt af dig at henvise til Wikipedia såvidt KRISTUS da Wikipedia overhovedet ingen forståelse har af KRISTUS diskursen - af begrebet og memet KRISTUS i kultursfæren og i den kristne spiritualitet.

Hvis du Gerth mener at Wikipedia er en større AUTORITET end HansKrist såvidt begrebet KRISTUS - begivenheden KRISTUS - så snorksover du - så er du virkelig en søvngænger her på Trosfrihed der overhovedet ikke forstår at vurdere fx HansKrist og er værdig til at samtale og debattere med HansKrist.


Wikipedia's redegørelse for begrebet KRISTUS er virkelig en ubrugelig tynd kop te hvor ingen bliver klogere på hvad det vil sige at være i KRISTUS = hvad det vil sige at være et kristent menneske - ER NOGEN i KRISTUS er vedkommende en Ny Skabning i kraft af Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os.

Wikipedia ikke så meget som kommer i nærheden af begrebet KRISTUS - den diskurs om KRISTUS Paulus er fader til - nemlig at implementere MEMET KRISTUS i kultursfæren for altid.


-0-0-0-0-

KRISTUS diskursen er Paulus fader til. Så vil man forstå KRISTUS diskursen - begrebet - memet KRISTUS - er det hos Paulus vi skal lede - lave vores undersøgelser og studier. Såvel som hvis man vil forstå KRISTUS IKON TEOLOGIEN så er det også Paulus der skal undersøges og studeres nærmere ja grundigt og i dybden.

KRISTUS MYSTIKKEN - vores i KRISTUS VÆREN - er kristendommens essens.

Dette at "være i KRISTUS" høres til gudstjeneste i forbindelse med nadver og dåb især, men er det helt centrale i kristendommen som de Nye Skabninger vi er i KRISTUS i kraft af Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os.


-0-0-0-

Jeg har bemærket med dig Gerth at du står meget usikker og nervøs og forvirret (tåget i tankerne og din tale (skriverier)) når du nærmer dig GUD og GUD i KRISTUS.

Du bakker virkelig når du nærmer dig hvad alting drejer sig om i den kristne spiritualitet hvor Gud Helligånden er opstået eller bliver et meningsfyldt begreb vi kan associere til (skabe nye neuron netværk i hjernen gennem) - som har givet liv til GUD HELLIGÅNDEN.

Dit tyveri af Helligånden svarer til en tyv der stjæler en luksus yacht men ikke forstår at sejle den ud på verdenshavene og derfor ligger stille ved kajen. Sådan er det også med dit tyveri Helligånden - du har simpelthen ikke det store kørekort til Helligånden - til at kunne forstå og få gavn af Helligånden - opnå HEALING og RECOVERY og en konstruktiv kreativ struktureret modning og personligheds udvikling der naturligt er en følge af Helligåndens virksomhed og gerninger med os.

Du bruger kun Helligånden til dunkle tanker om at alt er et her. Også derfor der ingen Ny Skabelse og Udvikling = VÆKST finder sted i din omgang med Helligånden. Også derfor jeg kan sige 100% sikkert at det ikke er Helligånden du har forbindelse til men nærmere din egen ånd kun.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af Anonym
11/05/2024 17:29
Kristi himmelfart
af Anonym
11/05/2024 13:55
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Gode vejrmæssige betingelser for at se ..
11/05/2024 17:09
Miljøministeren vil gøre noget ved for..
11/05/2024 17:08
Team Esbjerg er millimeter fra DM-finale..
11/05/2024 15:38
Irsk deltager misser generalprøven til ..
11/05/2024 15:26
300.000 palæstinensere er berørt af ev..
11/05/2024 14:58
Nyheder fra Religion.dk