annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15809284
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394275
Et andet syn 2000081
Åndelig Føde 1570291
Jesu ord 1530881
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
3 registrerede Arne Thomsen ,(2 usynlige), 50 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristendommens ABChristus

Min erfaring siger mig:

På mange måder at blive som et barn igen

At turde gå med SPONTANITET og FRIHEDEN - EKSTASEN GÆLDEN og JUBELEN

Dag for dag at opprioritere de EKSTATISKE BRUD ERFARINGER - fyldt med HENRYKKELSE hvor vi er frie og løse af os selv - ude af os selv (vi skal nok komme tilbage igen til os selv)

At tænke i BILLEDER er en anden god vej - fx det GUDS BILLEDE - MOTIV MOTIVATION vi fornemmer at være skabt i - hvad der fylder os med MOTIVATION

Det er Gud der er i HENRYKKELSEN - i EKSTATISK BEGEJSTRING hvor vi bliver frie og løse af os selv

At turde FRIHEDEN og ÅNDEN fra GUD hvor vi på EKSTATISK vis bliver frie og løse af os selv - er ude af os selv for at GUDS ÅND og TANKER og IDEER MOTIVER MOTIVATIONER ARKETYPER kan være inde - kan besætte os

EKSTASEN betyder at jeg må være ude af mig selv for at give plads til noget større og kraftigere som SPONTANITET og FRIHEDEN og GLÆDEN og JUBELEN - BEGEJSTRING og ENTUSIASME

At turde lade sig GRIBE (være GREBET) og BESAT af GUDS ÅND - TANKER og IDEER MOTIVER MOTIVATIONER ARKETYPER

-0-0-

Hvorfor at blive som et barn igen jo fordi

De spontane suveræne livsytringer af ekstatisk begejstring henrykkelse fryd og jubel ser vi hos barnet i fx vores titte bøh leg med dem - vi kan iagttage det når børn leger sammen og tumler - vi voksne har det gerne i forbindelse med festen og musik og sang og sport. Gudstjenesten er jo også en FEST fyldt med SANG og MUSIK - og takke og prise bønner.


Jo mere vi opprioriterer hvad jeg har nævnt ovenfor jo tættere kommer vi på den måde GUD tumler og leger med os - jo mere kommer vi ind i den Ny Skabelse hvor vi hele tiden bliver født af GUD påny påny påny

Gud besætter vi mennesker og er besættelsen stor nok - er intensiteten og koncentrationen stor nok - bliver vi født påny af Gud - og vi er i den Ny Skabelse

Så det gælder om at turde lade sig besætte og gribe og begejstre af hvad der er fra GUD af

Fx de spontane suveræne livsytringer er overvældende og uimodståelige og kommer bag på os - her må vi lære at blive bedre og bedre til at lade os rive med og henrykke og begejstre - blive fyldt med begejstring

Vi må også værdisætte og påskønne alt det ovenfor nævnte - gennem TAKKE og PRISE BØN - vi må takke og prise alt det ovenfor nævnte da det er fra GUD af

Gud er selvfølgelig i alle former for EKSTATISK INSPIRATION - ENTUSIASME og STOR MOTIVATION og BEGEJSTRING

i en EKSTASE bliver vi ude af os selv for at de ovenfor nævnte meget stærke RØRELSER og SJÆLSKRÆFTER - ENERGIER og KRÆFTER kan være inde - få fat i og bemægtige og besætte vores CENTER = COR = HJERTE


KUN MED HJERTET KAN VI RUMME HVAD DER ER FRA GUD AF - ikke med hovedet - vores fornuft

Bagefter GUD - bagefter EKSTASEN når vi ikke længere er ude af os selv - når vi er kommet tilbage til os selv igen - er blevet is selv igen - kan vi med vores forstand begynde at tænke: "det var lige godt fandens" - hvad pokker er det jeg har været vidner til - lige har erfaret oplevet --
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Tikka
08/05/2024 20:49
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Nyheder fra DR
Kroatiens konservative danner regering m..
08/05/2024 20:59
Omstridt VM-kys sender tidligere spansk ..
08/05/2024 20:34
USA sætter våbenleverance til Israel p..
08/05/2024 19:26
Dødstal efter oversvømmelser i Brasili..
08/05/2024 19:06
Kommune politianmelder tidligere borgmes..
08/05/2024 18:29
Nyheder fra Religion.dk