annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15675726
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381321
Et andet syn 1991023
Jesu ord 1522978
Åndelig Føde 1521563
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, somo ,(1 usynlig), 194 gæster og 136 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?

jeg er den vigtigste religionsfilosof i Danmark - større tænker end Kierkegaard såvidt teologi og religionsfilosofi og modsat Kierkegaard så er der substans på det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET jeg præsenterer folk for. Kierkegaard og tidehverv har ødelagt kristendommen i Danmark ved at gøre det til en abstrakt intellektuel leg.


min horisont er 360 grader

og som den eneste kan jeg forbinde den vestlige paulinske kristne spiritualitet, der har skabt den vestlige kulturkreds og civilisation som nu globalt alle ønsker at få del i, med de for os alle gældende eksistentielle vilkår. Der er intet, INTET, overhovedet overtroisk hos mig eller hos Paulus.

for I andre er det religiøse spirituelle åndelige blot noget I tror noget om men ingenting overhovedet ved noget om igennem erfaringer,,, det er som Tikka selv siger HJERNESPIND (troet og tænkt og overindlært)

så I ser slet ikke, I har troet jer selv blinde, mens jeg ser alt og kan forklare alt og endda er det hos mig det stærkeste gudsliv, den stærkeste spiritualitet findes - som de Nye Skabninger vi er i Kristus - da vi erfarer oplever Gud Helligåndens Nærværelse, Ny Væren og Virke/Virkelighed i vores liv, kendt som Åndsfrugterne og Åndsgaverne.



En slagsords agtig karakteristik:

Ekstatisk stor begejstring og glæde (som hos faderen selv til denne SPIRITUALITET nemlig Paulus)

Det er entreprenant kreativitet og stor virkelyst og fyldt med stor mod på livet - altså DOPAMINSK FORHJERNE SPIRITUALITET (her KRISTUS adskiller sig fra Buddha).

Det er især fyldt med musik og sang (igen som Paulus opmuntrede os til).

Det er fyldt med SKABENDE FRIHED og SPONTANITET - HUMOR og HØJT HUMØR.

Det er fyldt med SYNER BILLEDER og MOTIVER - MOTIVATIONER altså ARKETYPER - som Guds Ånd os det giver - 1 Kor 2. Hvilket vil sige det er fyldt med KALD - mennesket der bliver KALDET af GUD - til ikke at synde men at huske at gennemføre sin individuation og personligheds udvikling - selvaktualisering - at tage imod GUD HELLIGÅNDS GAVERNE.

Det er fyldt med LYS SYN ØJNE - front og fremtid (fyldt med at SE FREMAD) og derfor FORHJERNE og ANSIGT.

The face of man is the most amazing thing in the life of the world; another world shines through it. It is the entrance of personality into the world process, with its uniqueness, its singleness, its unrepeatability." Nicolai Berdyaev.

Human love is intimately and profoundly bound up with the human face. The face is the entrance of the spiritual into the cosmos, but also the point of entrance of one soul into the life of the other. The face is an entreaty to love and to honor what love produces. Love is a refutation of the violence that results in death. Nicolai Berdyaev.

“The human face is the proof for the existence of God.” Max Picard.

Det er Paul's IKON "i Kristus" SPIRITUALITET vi ser her.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Min ”religion”
af Hanskrist
23/04/2024 13:13
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Svensk slikgigant stopper leverancen af ..
23/04/2024 14:47
Israel hævder at have dræbt to højtst..
23/04/2024 14:35
Partifælle vil vælte borgmesteren i Ra..
23/04/2024 14:15
Mette Frederiksen: Landbruget må tage a..
23/04/2024 14:01
Skolegård afspærret, efter syrebomber ..
23/04/2024 13:38
Nyheder fra Religion.dk