annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?

Tikka:

Har vist ikke skrevet andet end hvad du finder i biblen

Det har du gjort rigtig meget, men du har dog indimellem afsløret i små glimt at du er en NU'ets new age flipper og at du ihvertfald ikke er kristen, og begge dele finder jeg intet af i bibelen.

Ligeledes dit første skriv om bøn ej heller hører bibelen til, men igen vor tids new age.

Og ja du var lige begyndt at afsløre hvad du selv vil stå på mål for. Iøvrigt er du den eneste af os debattører der skjuler hvad du selv mener om tingene. Noget Arne har boret rigtig meget i og undertegnede også.

-0-0-0-0-


Tikka:

En åbenbaring forstås altid af den der oplever den, og kan kun omsættes til noget man i forvejen kender - og eller noget som man forstår hvordan skal tolkes … og er gud og dennes ånd involveret skal ens bevidsthed rumme forestilling om dette, at gud er til og har en ånd.

Altså man kan ikke forestille sig noget man ikke har et billede af.


Lidt for bombastisk og vist kun fordi du ikke kan ta imod kritik at du bliver så firkantet dogmatisk. Hvorfor ikke drøfte tingene, være lidt åben, lidt videnskabelig og nysgerrig???

Hele Jung's Psykologi om det kollektive ubevidste og dets objektive indhold hævder netop at hvad du påstår ikke er muligt, er muligt og er hvad der sker fra tid til anden - hvis vi tør mødet og konfrontationen.

Du er lidt for meget i din egen subjektivisme eller subjektivitet. Igen det med at du ikke vil anerkende nogen former for objektivitet.

Her kunne jeg anbefale Tikka: barfodsløb på stranden i januar måned, og at kæntre i kajak og at bygge et hus og måske bestige Mount Everest. Det siger sig selv at i radiator stuetemperatur hvor der kommer penge på kontoen hver måned og med et Visa Dankort og Rema om hjørnet og køleskab i huset - så er det jo muligt at benægte enhver form for objektiv virkelighed. Men sådan har menneskehedens liv på kloden kun været i et par sekunder, vores fortid var mennesket stående overfor en objektiv virkelighed der betød liv og død (indrømmer det ikke er sådan idag og at folk er blevet gjort fremmed overfor de objektive givne vilkår der gjaldt vores forfædre).


Tikka:

"Hvad var det der skete ved Paulus omvendelses oplevelse.

Thjaee kan man jo strikke mange historier om,"


Og det gør du så - som så ofte før - bom bom bom - bare du selv tror på din fundamentalisme - men det gør du jo ikke altid ved vi, reelt vil du jo ikke selv stå ved hvordan du mener kristendommen SKAL forstås.

Men det var jo det der var begyndt at ændre sig og straks jeg nævner det - flygter du væk fra autentiske dig. Hvad pokker dog er det du så bange for????


Tikka:

"Hvis man tror, er der ikke tale om noget fantom, for troen er jo en virkelighed"

Gider ikke lige nu igen drøfte kategorien "virkelighed" med dig - da du ingen respekt har for den naturvidenskabelige form for virkelighed - ja for dig kan alt være virkelighed også det man overtror og opdager er overtro - men stadig er det for dig virkelighed - iøvrigt det vi andre kalder indbildning.


Har forklaret mange gange at jeg er naturvidenskabelig orienteret og ikke vil godkende din relativisme og social konstruktivisme og helt igennem vilkårlige subjektive forhold til hvad vi kan betegne som virkelighed.

Dette spørgsmål, hvordan begrebet virkelighed skal defineres og forestås og hvordan kristendommen skal forstås, det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET - skal/kan forstås --- er to spørgsmål hvor vores uenigheder er så store - at vi kun kan stå overfor hinanden og afvise blankt den andens forståelse og standpunkt.


Tikka: Fordi jeg normalt ikke blander mig i andres konflikt og her konkret, fordi jeg ikke forstod ”jeres” anklager og forsvar

VRØVL - selvfølgelig forstod du det. Hvilket du har givet flere prøver på. Hvilket netop var det jeg henviste til. Men fint nok at du er konfliktsky og bare ser til selv om du har en klar holdning til hvad der drøftes.



Tikka: "og ikke mindst fordi min holdning er denne, at du er jer begge."

Hvorfor evigt og altid dette infantile idiotiske pjat - helt absurd du fortsætter med dette, når du ikke engang vil løfte sløret for hvordan din talen i gåder skal forstås.
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nyheder fra Religion.dk