annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Symbol
Hvem er online?
0 registrerede 318 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?

Hej Tikka

Rart du i langt højere grad er begyndt at give udtryk for hvad du selv står for. Pyha, nu er vi fri for at gætte om hvad Tikka egentlig mener, da du nu mere og mere præsenterer dig selv i det du skriver. Spændende bliver det når vi nærmer os spørgsmålet om hvor du står i forhold til kristendommen, som du jo hidtil har afvist, at have ståsted der.



Citat:
Tikka: Bøn er når man i tillid henvender sig til gud, som også er en tilbedelses handling - og dette betinger jo man har en ide/forestilling om denne gud man henvender sig til i ånd og sandhed



Okay vi er begge enige om at der er mange forskellige former for bøn.


"dette betinger jo man har en ide/forestilling om denne gud man henvender sig til i ånd og sandhed"


Nej ikke nødvendigvis, for i den Paulinske Jungianske form for BØN vi hører om i Rom 8 og
Rom 12 (indledning) og 1 Kor 2 - her er det Gud der åbenbarer sig for os.

Det er en fordel til tider at vores ideer og forestillinger om Gud at vi glemmer disse og gi'r Gud en chance for at være Gud (at vi tør mødet konfrontationen) og ikke blot et "fantom" eller idé i vores mentale forestillings univers.

-0-0-0-


Herlige ord fra dig her:


Citat:
Jesus sagde, at kneb det med denne forestilling, hvem faderen er, skulle man blot kende ham, så kendte man også faderen -
… og hvad var Jesus kendt for.

Han havde ifølge biblen et meget tæt og levende gudsforhold til sin himmelske far, og sagde Gud er ånd og skal tilbedes i ånd og sandhed

Et levende forhold han viste som guds søn og den lovede messias -



Nu når du har den forståelse også, hvorfor går du så ikke ind og blander dig i den debat jeg har haft med Arne - i Emnet og tråden "Hvad er JESUS KRISTUS kendt for at have bragt i spil i verden".

Dette at I andre næsten aldrig blander jer gør at Arne tror at der ikke er nogen der støtter op om hvad jeg hævder.

I gamle dage med Kræn-p og Anne (ALH) og Disciple med mange flere, der blandede folk sig eller deltog folk i debatterne, men det gør I der er her nu meget sjældent og ja det gør at Arne tror jeg altid står alene med mine synspunkter da I andre forholder jer tavse, selv når Arne efterlyser hvad I mener, høre vi ikke et ord.

Vores debat sted kunne blive mere interessant hvis der var et større engagement og ja Arne ville blive klogere, da han er indifferent over for hvad jeg skriver, men meget følsom overfor hvad I mener.

Mange kærlige hilsner HansKrist
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Nyheder fra Religion.dk