annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
treram som stjernedreng anno 1946
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 472 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Hvad laver vi her på jorden...

Citat:
Der ville ingen verden være uden liv

Verden = menneskene og de samfund de lever i

Bibelsk er verden også = det gudløse liv

Den gudløse verden er bibelsk ikke evig

Evigheden ejer gud – livets giver … uden evigheden intet liv.

Evigheden kan gudfrygtige mennesker få del i, når gudsrige bliver en realitet på jorden som i himlen - i følge skriften.

*
Citat:
Skabt ud af intet er for mig ufatteligt, og evighed endnu mere ufatteligt.

Man kan ikke skabe noget ud af intet – og evigheden lever du jo i, indtil du skal dø, trods det du også lever i tiden.

*

Hvad er liv … thjaee … det er et større emne, men vi taler om gud/livskraften, som biblen kalder ånd – og der er jo ingen, som har set denne skabende og evigt levende ånd – men handling kan give liv …
Som man sår høster man - og frøet er jo - som jeg forstår gud/livskraften før big bang også bundet energi – utroligt hvad der kan komme ud af et lille frø. men idag ved vi jo, at der kan være mega meget information og kraft på meget lille plads.

I forhold til handling opfordres mennesket til at vende om og ændre sind.

Dette skulle gerne resultere i, at guds hellige ånd bliver ens lys gennem livet i kraft af ordet – og så lever man i og med guds ånd

Dit Ord er en Lygte for min Fod, et Lys paa min Sti.
https://da.bibelsite.com/psalms/119-105.htm

og det betyder jo man elsker gud og næsten som sig selv – og når man elsker gud værdsætter man også det man kalder skaberværket.

Mange har svært ved dette grundet dårlige livsbetingelser hvor dagen og vejen fylder mest, og højt privilegerede kan være fanget i egoismens grimme ånd. her er beretningen om kamelen og nåleøjet fra biblen jo meget beskrivende om dette.

Derfor er spørgsmålet: Hvad laver vi her på jorden... individuelt, men grundlæggende handler det om overlevelse både her og nu, men også fremtidigt.

Hvis menneskene ikke vil værdsætte skaberværket i sin livsførelse saver vi den gren over vi sidder på - men - mennesket er sin egen værste fjende, men lad os se - hvis vi lever så længe - om verdens ledere kan enes om en fælles indsats til alles bedste - eller om gud griber ind smiler

***
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
FN's Sikkerhedsråd frygter snarligt ang..
27/04/2024 21:10
Britney Spears indgår forlig med sin fa..
27/04/2024 20:46
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Nyheder fra Religion.dk