annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15775428
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391687
Et andet syn 1998015
Åndelig Føde 1554150
Jesu ord 1529775
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 226 gæster og 148 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed.

Citat:
Jan ABC:

Kære HansKrist

Har du brug for at tale med andre mennesker om tingene...



Kære du Jan musikkens og kærlighedens ABC:

sjældent før har mit behov for at tale med andre mennesker om tingene været så godt dækket som i øjeblikket her på trosfrihed ❤️💕

Måske det er HELLIGÅNDEN (1)* der endelig langt om længe hjælper os i den sammenhæng at vi nu pludselig kan samtale på en go berigende måde med hinanden om de ubetingede anliggender af ultimativ betydning i vores liv.

Ihvertfald må en tak lyde til Thomas og Tikka og Gerth i den sammenhæng at debatten pludselig er så go at vi føler vi får dækket vores behov for at tale med andre om tingene, med hinanden om tingene. Og vi vil gerne undgå at Arne NULSTILLER 😜 - vi har inviteret ham med - men han vredes over Guds Ånd, som kun er tåbeligt for et kun sjæleligt menneske som Arne.

Jeg så gerne at Jørgen og Arne og du Jan ABC også kastede jer ud i dette så såre menneskelige.

Aldrig før har det "boomet" som i øjeblikket, Jeg tænker på Iben Maria Zeuthen "Tal til mig" og på Svend Brinkmann "Mit år med GUD" (og Guds svar/bog bidrag: "Mit år med Svend Brinkmann") og Casper Christensen og Michael Falch og sådan kunne jeg blive ved og ved.


-0-0-0-0-

Måske vi har opdaget som Paulus, at den eneste synd der ikke findes tilgivelse for er at synde imod HELLIGÅNDEN - Gud Helligånden. Paulus taler også om Ånden som synonym Helligånden - begge dele skal forstås som Ånden selvfølgelig lig med Guds Ånd og Helligånden selvfølgelig lig med Gud Helligånden. Dette er noget man/vi lærer jo mere fortrolige vi bliver med Paulus.

At være i KRISTUS er at også at være i TROEN eller at have TROEN og det er igen lig med at have taget imod begivenheden KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.


🌊💦🏊🚴🏃💕


Ja jo jeg fornemmer at vi erfarer HELLIGÅNDEN i funktion - Gud Helligånden forekommer det mig arbejder i Thomas, i Tikka og selv sagt i knægten fra Fyn, Odense, Gerth.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
03/05/2024 21:06
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Hamas tager til våbenhvileforhandlinger..
04/05/2024 05:38
Droneangreb i Kharkiv: Tre såret af vra..
04/05/2024 02:21
WHO er bekymret for muligt blodbad i Raf..
04/05/2024 01:33
Tre anholdt og sigtet for drab på sikh-..
03/05/2024 23:53
Amerikansk kongresmedlem sigtet for korr..
03/05/2024 21:52
Nyheder fra Religion.dk