annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15834501
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2395459
Et andet syn 2000662
Åndelig Føde 1586829
Jesu ord 1532710
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 227 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Adam og Eva

Da jeg surfede forbi trosfrihed var jeg igang med at høre Iben Maria Zeuthen "Tal til mig" med Michael Falch

Det dejligste menneske tænkes kan er Michael Falch, hvilket jeg også har fået fortalt ham og det fik jeg et stort ❤️ hjerte for at sige. Nyder meget at mennesker magter at ta imod ros og kærlige tanker og hilsner.

Nå men måske vi burde være flere der formår en Falchredning - som Paulus og som Michael Falch.

Michael Falch siger livet med Gud er lig med ren praksis, og deri er jeg ganske enig og har da også beskrevet det sådan her på trosfrihed og andre steder gang på gang.

Paulus siger det samme 1 Kor 2, og Jung og Jung's psykologi eller individuation's psykologi, hævder det samme hvorfor da også Jung henviser gang på gang til 1 Kor 2. Det glædelige var at jeg begyndte at hævde hele Jung's psykologi hviler på den samme antagelse som Paulus hævder i 1 Kor 2, og på det tidspunkt anede jeg ikke at Jung var så glad for 1 Kor 2 (forstår godt at Jung elsker 1 Kor 2 (da det er en stor bekræftelse jungiansk psykologi, men var ikke klar over at Jung havde bemærket dette sted hos Paulus))

Citat:
1 Kor 2:

Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os,. og vi tolker det åndelige for åndelige.


Det er stik modsatte holdning som Arne Thomsen, og alle der har fulgt debatten er da også ganske fortrolige med at Arne og jeg står så langt fra hinanden så vidt det religiøse spirituelle som tænkes kan. Derfor alle Arne's hånlige bemærkninger gennem årene. Det sjove er at i samme grad Arne latterliggør og ringeagter min position, i lige så høj grad gør han det samme overfor hvad Jesus stod for, og ja Paulus. Der er ikke det der ligner agnosticisme eller "det" religiøsitet hos Jesus og Paulus, da det er JEG-DU SPIRITUALITET på smukkeste vis, som vi også finder det hos Jung.

Da Jung i BBC udsendelsen 1961 der blev verdensberømt, blev spurgt om han troede på Gud, var der en pause, hvorefter Jung siger, "No, I know". Hvilket svarer til 1 Kor 2, ja her hævder Paulus nøjagtig det samme.

Det skræmmende er at vi moderne mennesker ikke kender Gud fra egen erfaring, som Jesus, som Paulus, som Jung, som HansKrist etc etc.

Også det der irriterer mig ved debatten på trosfrihed og ja mange andre steder, at folk kun taler om herfra og til evigheden om hvad de tror. Fåg da det, ad helvede til med det, for det drejer sig kun om hvad Gud gør for os - vores praksis og liv med Gud - som Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed i vores liv - hvilken forandring forvandling, hvilken HEALING og RECOVERY det betyder i vores liv - de nye skabninger vi der er i KRISTUS.

Gud Helligåndens frugter og karismatiske Åndsgaver - alt sammen det der kommer i stand når vi går i proces med Gud som Paulus beskriver det i 1 Kor 2 og som det findes i Jung's individuations psykologi - i praksis begynder at leve med Gud (ikke tro dit og dat - ja til helvede med det - smid det ud).

Det vil forandrer alle menneskers liv, betyder øjeblikkeligt HEALING og RECOVERY - dernæst er der den personlige udvikling i en Maslowsk kreativ selvraktualiserings retning nøjagtig som Paulus redegør herfor under Gud Helligåndens karismatiske Åndsgaver, derudover er der alle frugterne, Gud Helligåndens frugter i vores liv.

Det er så smukt så smukt og ateisme og agnosticisme og panteisme og mindfulness centrering i bevidstheden og opmærksomhed - og ja alt det barnlige pjat med at tro hvad der står skrevet uden at forstå et ord af det, ja alt dette hører op, er ingenting andet end tomhed, ved siden af at være i proces med Gud.

Jeg har det på samme måde som Paulus og som Jung.



Derfor har min metode været at vores trance flow dagdrømmerier og fantasier - syner og visioner og forestillinger skal fremelskes og prioriteres meget højere.

Vi skal bevæge os væk fra opmærksomheden og det bevidste kun. Så vi skal ikke foretage os en 24/7 mindfulness opmærksomheds selvovervågning. Tværtimod skal vi gøre nærmest det modsatte og bringe os selv i proces med det ubevidste, gennem en naturlig tilstand af trance flow dagdrømmerier og fantasier, og så kommer de åbenbaringer og syner - MOTIVATIONER og ARKETYPER (Paulus taler om fx i 1 Kor 2 og mange andre steder) enhver ægte selvaktualisering eller individuation behøver fordi de har handlingsbasis i GUD det vil sige i NOUMENAL SKABENDE SPONTANITET.

Dette er også dybdepsykologiens, især Jung, arbejdsmetode, for at komme i proces med det ubevidste og ikke mindst det kollektive ubevidste hvor alle urbilleder og ARKETYPER - altså MOTIVATIONER befinder sig.

Og eneste måde at bruge hjernen på er at tænke i billeder - motiver og MOTIVATIONER.

Mange mennesker lever sort - de kan ikke se sig selv i ÅNDEN - i Gud - mennesket i Gud - som Guds Børn - som skabt i Guds Billede - MOTIVATION.

De lever uden VISIONER DRØMME og ÅBENBARINGER og ARKETYPER MOTIVATIONER med inde over deres liv.


Mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

Håber I forstår lidt, og ihvertfald aner min position.

Mit højeste ønske for jer alle var at I opgav jeres modstand imod at få et så personligt og intenst og erfaringsnært og erfaringsrigt forhold til Gud som Jesus og Paulus har (og Jung og HansKrist har), hvor måden vi idag drøfter tro slet ingen mening gir.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Hanskrist
10/05/2024 10:26
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
To mænd sigtet for tyveri af sidespejle..
10/05/2024 14:26
Unicef: 100.000 palæstinensere er flygt..
10/05/2024 13:07
Russiske sabotagegrupper har forsøgt at..
10/05/2024 12:22
Nyt it-system holder Sygeforsikring Danm..
10/05/2024 12:21
Storbritanniens økonomi er ikke længer..
10/05/2024 12:10
Nyheder fra Religion.dk