annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 407 gæster og 846 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Adam og Eva

Kære præster

kan fortællingen om Adam og Eva forstås på andre måder...

http://thelightuniversal.org/page67.html

I linket er der en note - som henviser til hovedværket - og her finder vi denne forklaring på myten om Adam og Eva...

Citat:
Enddogsaa den gamle Myte om Adam og Eva bringer, til Trods for dens rent menneskelige Iklædning, noget af Sandheden. En af de Yngste har i sin jordiske Tilværelse forsøgt gennem den at give Menneskene en Forklaring på deres Oprindelse: Adam og Eva er saaledes Sindbilleder paa den Ældste og hans kvindelige Dual. Slangen giver Udtryk for Mørkets fortryllende, dragende og bindende Magt. Æblet, der sidder på en Gren af Kundskabens Træ på Godt og Ondt, er Billede paa Mørkets Livsprincip omsluttet og fastholdt af Lyset. Slangen = Mørket fristede Kvinden til at synde, Kvinden fristede Manden til at æde af Kundskabens Træ: til at sætte sig i Besiddelse af Mørkets Livsprincip, gøre sig til Herre derover. Æblets Fjernelse fra Træet er Billede paa Mørkets Udskillelse fra Lyset. Ved Syndefaldet forvistes Adam og Eva = de faldne Ældste, fra Paradisets Have: Guds Rige. Kain og Abel er Sindbilleder paa Menneskeslægtens forskellige Typer, der skylder Guds faldne Børn Livet. Kains Brodermord er Billede paa Synden og Døden, som ved Kains og Abels --- Menneskehedens --- Fødsel eller Skabelse kaldtes frem til Virkelighed I den jordiske Verden.

I Vandrer mod Lyset finder vi tanken om at vi (åndeligt) er skabt parvis = at alle har en dual. Giver sådan noget mening for jer?

Kunne I ikke lægge denne video op på jeres hjemmeside heart

https://www.youtube.com/watch?v=PdQvBn3i-LM

Lad os samle nogle mennesker med forstand på tingene...

https://www.folkekirken.dk/

Mangler der et forum for spirituelle mennesker...

Your friend forever

Jan

Ps. Jeg fik et tegn forleden, men hvad gik det ud på? Det er jeg ikke sikker på, men jeg er overbevist om, at der var tale om et tegn ler
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
En fransk læge er testet positiv for e..
24/06/2026 11:34
Brændstofsalg på tankstationer falder ..
24/06/2026 10:20
Storbritannien, Frankrig og Tyskland udt..
24/06/2026 09:52
Hver fjerde dansker kan finde på at rå..
24/06/2026 09:37
Beredskabet måtte rykke ud til 38 brand..
24/06/2026 08:41
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Billetprisen på færger mellem Rødby o..
24/06/2026 12:12
31-årig tilstår tyveri af fire Porsche..
24/06/2026 12:02
Frederiksen og Troels Lund debatterer ud..
24/06/2026 11:59
Regeringen vil modvirke religiøs domina..
24/06/2026 11:43
Regeringen udskyder at fremsætte sit fo..
24/06/2026 11:31