annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 319 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ABC
Emne: Re: Vi læser det Nye Testamente

Hej Thomas

Citat:
Men i kristendommen er tanken faktisk, at Jesus kommer til os, hvorefter han overgiver alt til Gud, sin fader, som bliver alt i alle. I slutningen af Biblen får vi et billede af, at Guds nye by kommer ned fra himlen til jorden, for at Gud kan bo med menneskene.

Vores fader? Og vores fader i himlen har gjort vores broder til konge over os? Sådan forstår jeg slet ikke tingene...

Havde jeg levet på Jesu tid, så ville jeg have stillet ham en masse spørgsmål, og så havde vi stået med en helt anden historie end den vi gør i dag.

Hvis de altså havde kunnet huske samtalen....

Citat:
Tanken om at "komme i himlen" bygger ofte på en dualitet, som ikke eksisterer i den jødiske og kristne tænkning. Himlen og jorden er ment til at blive forenet. Det så du jo selv i videoen, som du fandt oplysende og god.

Jeg sagde bare at de forklarede tingene virkeligt godt i videoerne. Det betyder dog ikke at jeg giver dem ret i noget som helst. Bare så vi ikke misforstår hinanden.

Hvor befinder Jesus sig henne i øjeblikket?

Citat:
Prøv at læse Biblens 6 første kapitler.

Vi er vist nogle religiøse fantaster 🍺 Jeg læser en historie om Adam og Eva...

Citat:
Vi er Guds billedbærere, ment til at bære hans billede, reflektere hans væsen, ind i hans tempel, skabelsen. Da mennesket opgav sit kald at reflektere Gud ind i skabelsen, gik skabelsen af led med store konsekvenser for alt og alle.

Ifølge Vandrer mod Lyset blev mennesket skabt for ca. 5 millioner år siden og de var ingenlunde gode eller kønne at se på.

Har du et bedre billede af mennesket?

Citat:
Men når vi igen genoptager vores kald - og den proces er vi i nu med Jesu død og opstandelse og Helligånden - så vil skabelsen følge glad efter. Læs fx Romerbrevet, kap. 8.

Hvem taler du om? Adam og Eva? Mennesker som aldrig har eksisteret? Det lyder måske lidt angribende, men det er nu ikke så slemt ment...det er bare nogle opklarende spørgsmål ler

Citat:
Jeg kommer ikke til at læse Vandrermodlyset.

Det er dit valg - et valg som er truffet ud fra din nuværende forståelse af tingene - måske du ikke går glip af noget...

Citat:
Du stiller mange spørgsmål. Jeg er kun et æsel, som skryder i mørket. Mange er uenige med mig. Mange er enige. Vi er alle enige og uenige i noget. Jeg har læst meget, og nogle tanker inspirerer mig. Det er dem, jeg deler med dig. Men fortæl mig nu helt ærligt: Hvorfor stiller du mig så mange spørgsmål og refererer til VmL, som jeg jo fortæller dig, at jeg ikke vil læse? Lad mig vide lidt om manden og hans motiver, så det bliver mere meningsfuldt at svare ...

Manden? Mig? Svært at tolke...

Hvordan kan vi have en samtale om forsoningslæren, hvis du ikke vil forholde dig til denne afhandling:

http://vandrermodlyset.dk/index_fog.htm

http://vandrermodlyset.dk/m-fog-s1.htm

Det tager dig 30 minuter at læse den.

Jeg har ikke længere aktier i noget som helst. Som sådan mener jeg bare, at der eksistere et Højeste væsen, som vil alle det godt.

Selvfølgelig er jeg præget af Vandrer mod Lyset. Andet ville da være mærkeligt. Men jeg stiller spørgsmålstegn ved dens beskrivelsen af universet osv. Det kan jeg takke Arne for blinker

Håber du vil være med til at løfte samtalen op heart

Your friend forever

Jan
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Formand i Danmarks Cykle Union trækker ..
19/04/2024 18:43
Droner gjorde ingen skade, siger Iran
19/04/2024 18:35
Bryggerigigant lukker med deres største..
19/04/2024 17:49
Nato lover flere luftforsvarssystemer ti..
19/04/2024 17:22
Tre ældre kvinder stukket ned i Sverige..
19/04/2024 16:44
Nyheder fra Religion.dk