annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15647154
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379285
Et andet syn 1988754
Jesu ord 1521930
Åndelig Føde 1510825
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 218 gæster og 33 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ABC
Emne: Re: Vi læser det Nye Testamente

Hej Thomas

Citat:
Hvis vi med altid mener den tid, vi kender til - altså falden tid - så ja, så vil jeg også mene, at der altid har været lidelse.

Ifølge Hart er faldet en supratemporal event. Hinsides tid. Den eneste tid, vi kender til, fra big bang og frem, er falden tid. Det inkluderer evolution.

Kan du forklare det lidt bedre for mig? Faldet skete før Big Bang? Før menneskets skabelse? Forstår ikke lige hvad det er du siger?

Citat:
Dette er jo simpel evolutionsteori. Det har vi talt om før. Man kan sagtens være kristen og acceptere evolution. Se fx biologos.org

Ifølge Vandrer mod Lyset blev mennesket ikke skabt via evolution...altså ingen fælles forfader med aberne...tværtimod skulle aberne nedstamme fra menneskene og nogle dalevende dyrearter, som menneskene også parrede sig med...altså menneskene parrede sig med hinanden og med nogle dalevende dyrearter for ca. 5 millioner år siden. Aberne som fremkom har så også parret sig på kryds og tværs. Der var kaos dengang. Spørg mig ikke om de dalevende dyrearter, som menneskene parrede sig med...altså hvordan de så ud...det fortæller Vandrer mod Lyset intet om. Var der tale om grise...aner det ikke...der var bare kaos dengang...alle parrede sig med alle...det synes at være tanken i Vandrer mod Lyset???

Citat:
Han blev konge ved at dø. Vores broder, storebroder og herre.

Så før sin død var Jesus ikke konge? Bliver man konge af at dø? Så er der da mange konger?

Hvorfor mon de tragtede Jesus efter livet...

http://www.vandrermodlyset.dk/m-a11.htm

http://www.vandrermodlyset.dk/m-ko11.htm

Kunne det ikke skyldes dette:

Citat:
Men i den Stund Jesus kendte sig styrket, vandrede han op til Synagogen, og han stod frem, og han talede mod de ældste, mod de skriftkloge.
Og alle, der hørte hans Ord, undredes meget; thi hans Ord vare klare, og han talede med megen Myndighed.
Men nogle af Jesu Ord vare disse: "Se, jeg siger eder: den Gud, I frygte og tilbede, er ikke en Sandhedens, men en Løgnens Gud! Thi jeg siger eder: ville I med Omhu granske de gamle Skrifter, der tale om denne eders Gud, da ville I se, hvor svag og vaklende han er. Snart svinger han Hævnens og Straffens Svøbe over eders Fædres Hoveder. Snart jager han sit Folk i Landflygtighed, snart kalder han det tilbage, og snart byder han, ved Profeterne, de ledende at drage mod Nabofolkene for at plyndre, røve og ihjelslaa. Og naar han saaledes en Stund har raset med Magt og megen Vælde, da angrer han sin Fremfærd, angrer det onde, han har gjort, da lover han at mildne sin Vrede, lover at vise større Barmhjertighed. Sandelig, sandelig, jeg siger eder: denne er ikke Sandhedens, er ikke Retfærdighedens Gud! - -
Og hvilken Tilbedelse kræver han ikke af eder!
Hvor mange Dyr byder han eder ikke at slagte for sit Aasyn, at dette Offer kan være ham til Velbehag! Hvor meget Blod er ikke udgydt ved hans Altre, at Duften deraf kunde stige til Himlene og fryde hans Hjerte! - - - - -
Se, jeg spørger eder: er det ikke sagt til eder ved Mose Lov, at I ikke skulle ihjelslaa hverandre? Og hvor ofte har ikke eders Gud, ved Profeterne, talet til eders Fædre og budt dem at ihjelslaa Tusinder og atter Tusinder af deres Fjender! Og har han ikke lovet eders Fædre at lønne dem for disse onde Gerninger med megen Herlighed, mange Rigdomme og meget Land! Sandelig, jeg siger eder: den Gud, der siger, du skal ikke ihjelslaa, og den Gud, der byder dig at ihjelslaa, er ikke den samme; thi den Gud, der byder eder at ihjelslaa eders Fjender, han er af det onde, og I skulle sky ham."
Og Jesus vedbleve at tale; thi der var falden stor Tavshed over alle.

Er der ikke noget sandt i dette?

Citat:
Jeg har selv tænkt noget lignende. Vil vi fx finde intelligent liv i universet? Vil vi udvide vore territorie fra denne klode og udefter før den store forvandling?

Nogle gange kan jeg godt blive lidt misundelig på fremtidens mennesker ler

Citat:
På ingen måde. Du er suveræn til at samtale. Jeg frygtede, at mit svar måske lød irriteret. Men jeg var slet, slet ikke irriteret smiler

Under alle omstændigheder er vi tilbage på rette spor blinker

Citat:
Jeg tror, at lyset uden mørket ville være - lys!

Christian thought, from the outset, denies that (in themselves) suffering, death, and evil have any ultimate value or spiritual meaning at all. It claims that they are cosmic contingencies, ontological shadows, intrinsically devoid of substance or purpose, however much God may - under the conditions of a fallen order - make them the occasions for accomplishing his good ends.
David Bentley Hart

Men synes du ikke mørket fremhæver lyset? Tænk hvis vi slet ikke havde nogen forestilling om lidelse og død? Ville der så ikke mangle noget i vores forståelse? Ville vi værdsætte lyset på samme måde? Har mørket ikke sin berettigelse?

Citat:
Jeg nyder denne her samtale. Lad os bare give os god tid!

Super heart

Your friend forever

Jan
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 11:30
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Ramadan-måneden
af somo
16/04/2024 18:47
Nyheder fra DR
Forfatter fÃ¥r ikke udleveret sine dagbÃ..
18/04/2024 12:53
Askesky fra vulkanudbrud tvinger indones..
18/04/2024 12:12
Politi: For tidligt at sige, om branden ..
18/04/2024 11:59
Efter ophold i Syrien: Vicestatsadvokat ..
18/04/2024 11:42
Billede fra krigen i Gaza bliver årets ..
18/04/2024 11:39
Nyheder fra Religion.dk