annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15675543
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381311
Et andet syn 1991001
Jesu ord 1522974
Åndelig Føde 1521519
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
4 registrerede Hanskrist, ABC, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 198 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Vi læser det Nye Testamente

Hej Jan

Citat:
Har der altid været lidelse?

Jeg tror ikke der har været en tid i menneskets historie hvor alt bare var godt...


Hvis vi med altid mener den tid, vi kender til - altså falden tid - så ja, så vil jeg også mene, at der altid har været lidelse.

Ifølge Hart er faldet en supratemporal event. Hinsides tid. Den eneste tid, vi kender til, fra big bang og frem, er falden tid. Det inkluderer evolution.

Citat:
Ifølge Vandrer mod Lyset startede der ikke bare med at være 2 mennesker, men mange mennesker, og de var ingenlunde gode eller kønne at se på.


Dette er jo simpel evolutionsteori. Det har vi talt om før. Man kan sagtens være kristen og acceptere evolution. Se fx biologos.org

Citat:
Der er sikkert noget om det du siger, men hvordan blev Jesus konge?

Hvorfor bøje mig for Jesus? En broder på vejen...


Han blev konge ved at dø. Vores broder, storebroder og herre.

Citat:
Jeg forsøgte bare at finde frem til en måde, så vi kunne tænke andre tanker, altså en slags udløbsdato på tanken om at Gud vil forvandle kosmos osv.


Jeg har selv tænkt noget lignende. Vil vi fx finde intelligent liv i universet? Vil vi udvide vore territorie fra denne klode og udefter før den store forvandling?

Citat:
Måske jeg har været lidt dårlig til at samtale...


På ingen måde. Du er suveræn til at samtale. Jeg frygtede, at mit svar måske lød irriteret. Men jeg var slet, slet ikke irriteret smiler

Citat:
Hvad ville lyset være uden mørket?

Skal der ikke være noget at vælge mellem?


Jeg tror, at lyset uden mørket ville være - lys!

Christian thought, from the outset, denies that (in themselves) suffering, death, and evil have any ultimate value or spiritual meaning at all. It claims that they are cosmic contingencies, ontological shadows, intrinsically devoid of substance or purpose, however much God may - under the conditions of a fallen order - make them the occasions for accomplishing his good ends.
David Bentley Hart


Jeg nyder denne her samtale. Lad os bare give os god tid!

Kh Thomas
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Min ”religion”
af Hanskrist
23/04/2024 13:13
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Mette Frederiksen: Landbruget må tage a..
23/04/2024 14:01
Skolegård afspærret, efter syrebomber ..
23/04/2024 13:38
PostNord kommer ud til markant færre po..
23/04/2024 13:29
Venstre vil give handicappede seksualund..
23/04/2024 13:17
Europa-Parlamentet vedtager lov, der ska..
23/04/2024 13:06
Nyheder fra Religion.dk