annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Vi læser det Nye Testamente

Hej Jan

Citat:
Børnene skal altså fortsat lide fordi der er nogle "paphoveder" som ikke vil samarbejde og omvende sig?


At der overhovedet er lidelse, er for mange et argument for, at Gud ikke eksisterer.

Andre kan godt acceptere lidelse og tænker hen i retning af David Bentley Hart:

“One is confronted with only this bare choice: either one embraces the mystery of created freedom and accepts that the union of free spiritual creatures with the God of love is a thing so wonderful that the power of creation to enslave itself to death must be permitted by God; or one judges that not even such rational freedom is worth the risk of a cosmic fall and the terrible injustice of the consequences that follow from it.”

Citat:
Som sådan har Gud tænkt sig at vente på at disse mennesker har forladt kloden?


Jeg tror, at tanken er, at De Gode Nyheder om, at Jesus er konge, skal nå ud over hele verden. Wright har et billede af, at vi er musikinstrumenterne, som skal gøres klar - så kan Guds musik spille!

Guds musik kan ikke spille, uden at vi - musikinstrumenterne - vælger Gud til. Gud har delt sin magt med os og vil stråle sit lys ud i skabelsen gennem os.

Citat:
Når nu alle mennesker om tusind år lever i fred og harmoni med hinanden og der stadigvæk ikke sker nogen forvandling af kosmos, kan vi så blive enige om, at du ikke havde ret i denne tanke?


Det er fjollet at stille det sådan op, synes jeg. Det svarer jo til, at jeg siger: "Hvis det nu en dag i fremtiden viser sig, at jeg har ret i A, og at du tager fejl i B, kan vi så den dag blive enige om, at jeg havde ret i A, og at du tog fejl i B?"

Og hvilken tanke har jeg overhovedet, Jan? Jeg har læst nogle fængslende tanker om kristendommen. Det er dem, jeg deler. Tro ikke, at jeg ikke selv stiller spørgsmålstegn ved alt muligt.

Hvordan er der efter din opfattelse af det guddommelige plads til lidelse?

Og hvornår skal vi gå videre med læsningen?
* Det Nye Testamente.
* Kristi Efterfølgelse.
* Den Evige Filosofi. (Har du fået bogen).

Kh Thomas
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk