annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
0 registrerede 438 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Vi læser det Nye Testamente


Citat:
Hvorfor blev dæmonerne – de urene ånder uddrevet af de 2 besatte mænd og ført over i de urene svin så begge – svinene og dæmonerne døde.
Hvad havde svinene gjort forkert?


Thomas:
Citat:
Denne hændelse skal vel næppe tages bogstaveligt. Det gør jeg i hvert fald ikke. Hvis de to mænd var sammen med svin, var de sikkert hedninge, for israelitterne havde ikke svin. Her ser vi så, at hedningene allerede møder Guds lys i Jesus, som ellers kun var sendt til de fortabte får af Israels hus (noget vi talte om tidligere). Dette ser vi flere steder i evangelierne: Hedningene responderer bedre end Israels religiøse elite. Og her bliver de endda skilt fra selve symbolet for hedningene (i denne kontekst i hvert fald), nemlig svin.
* Denne hændelse skal vel næppe tages bogstaveligt *

- ??? mener du derved, at Jesus ikke kunne uddrive dæmoner?

Beretningen fortæller mig, at Jesus havde magt til at uddrive dæmoner, og at disse vidste, de en dag skulle kastes i afgrunden - (vel det sted satan skal være bundet i 1000 år (?)) … men de valgte - og Jesus tillod dem svinene som opholdssted, for at de kunne blive på egnen (?)

... men ja Jesus var i hedningeland, hvor der var svinebønder.

Spørgsmålet er, hvorfor Jesus tillod dæmonerne – faldne engle at besætte svinene så disse styrtede sig i døden?

Beretningen siger ikke noget klart om dæmonernes skæbne. Om de døde - men svinene omkom.


Jeg har Googlet på det, for umiddelbart er det jo uretfærdigt over for svinene, syntes jeg, men læs dette link.

Citat:


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Dansk stortalent vinder for tredje gang ..
27/04/2024 13:37
Lastefolk i Københavns Lufthavn strejke..
27/04/2024 13:10
Den olympiske flamme fortsætter rejsen ..
27/04/2024 12:22
31-årig anholdt efter at have været p..
27/04/2024 12:20
Ukraines udenrigsminister om manglende l..
27/04/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk