annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15633971
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2378455
Et andet syn 1987763
Jesu ord 1521480
Åndelig Føde 1505136
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 97 gæster og 25 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvad vi lærer hos Paulus

Arne udmærket at du svinger godt med Thomas, det glæder mig.

Og her skal jeg undlade at komme med en psykoanalyse af hvorfor du er åben overfor ham og samtidigt bevidst igennem 15 år har været fyldt med ond vilje overfor mig og mine skriverier. Det begyndte fra din side af, mens folk, debattører læste mig, og jeg blev personlig venner med og havde private skriverier med fx Fl Vang, Anne (ALH), Kræn-p mfl. og Kristeligt Dagblad henvendte sig og spurgte om jeg ikke ville blogge hos dem, da de var blevet prikket på skulderen om at jeg skrev fremragende om kristendommen, da brægede du Arne konstant op om at du ikke gad læse mig, at du havde blokeret mig, og at der ingen var der forstod et ord af hvad jeg skrev, at det uforståeligt for alle, at det var svulstig og intetsigende. Og sådan, den stil har du forsat i alle årene overfor mig. HVAD FANDEN HAR DU GANG I MAND - HVAD FANDEN ER DET DU HAR HAFT GANG I?

Forstår du nu hvorfor du indimellem har sat min tålmodighed på prøve, såvel som din konstante onde vilje af bevidste strategi fra din side overfor mig, kunne blive for meget. Når andre skrev præcist det samme som jeg skrev, så var det smukt, når ordene kom fra mig var det svulstig og intetsigende. Når jeg fodrede dig med teskeer om hvordan det hele skulle forstås, mine teologiske begreber, og jeg gav disse ben at gå på, ud fra psykologi, evolutionsbiologi, psykiatri, og neurovidenskab, så kaldte du det abstrakt og uforståeligt. Og det er det stik modsatte, hvilket også alle dage er hvad folk har givet mig kredit for, at jeg kan gøre kristendommen forståeligt for mennesker med et moderne naturvidenskabeligt verdensbillede, noget Kræn'p altid roste mig for. Da du så begyndte at implementere hvad jeg havde sagt igennem femten år i dine egne skriverier, uden så meget som nævne hvor du havde disse tanker fra, ja så begyndte bægeret at flyde over hos undertegnede.

Nå du skal ikke tá det så tungt hvad jeg her skriver, for jeg er kommet videre, og har opdaget din onde vilje overfor mig. Det er så hvad det er. Du må ha følt mig som en stor trussel, ihvertfald må du ha haft nogle tungtvejende motiver til at behandle mig gennem årene som du har gjort. Fjendskabet kan så ha været ubevidst for en stor del.

Nå da jeg er kommet videre, så lad dig ikke gå på af hvad jeg her skriver, men om du kunne lære noget om dig selv og din ondskabsfulde rævesnu vilje og strategi overfor mig, det ville være godt for dig du gamle.

-0-0-0-0-

Arne:

Citat:
Men at de havde særlige evner, kan jeg ikke tvivle på - slet ikke, når det drejer sig om, hvad Jesus har efterladt sig - og som jeg måske har oplevet et glimt af - hvis ikke det er noget, jeg bilder Mig ind.


Nu vrøvler du igen Arne, eller ihvertfald gælder:

1):

Jesus taler om Gud som sin far (jeg Sønnen og Gud faderen) konstant, vel det (maskulint søn, maskulint fader) han hvis vi ser bort fra helbredelserne er det han er mest berømt og kendt for.

2):

Jesus lærer os at Gud ikke er en ukendt og fjern Gud, tværtimod er Gud vores mest fortrolige og nærværende samtalepartner og hjælper, der gør mægtige helbredelsesgerninger overalt hvor vi kommer frem i verden. Om noget Jesus lærer at Gud kan vi stole på og at han virker mægtig i vores liv med store underfulde gerninger.

Både 1) og 2) afviser du på det kraftigste, så hvorfor skriver du så pludselig:

"Men at de havde særlige evner, kan jeg ikke tvivle på - slet ikke, når det drejer sig om, hvad Jesus har efterladt sig - og som jeg måske har oplevet et glimt af - hvis ikke det er noget, jeg bilder "

Du er så selvmodsigende og inkonsekvent i næsten alt du skriver. Det er trættende at du hamrer løs med dine dogmer overfor os alle gennem 15 år og så se at du pludselig omfavner en ikon og nu Jesus, hvor begge symboliserer det stik modsatte af hvad du fanatisk dogmatisk har stået for og skrevet om igen igen igen i 15 år.

Tingene hænger ikke godt sammen for dig min ven.

Og jeg ved godt hvorfor det er gået galt for dig, nemlig har du fået negativ teologi galt i halsen. Også derfor du har været nedladende overfor mig, fordi du ikke troede jeg kunne min negative teologi, og hvad vi der må være på vagt overfor. Du har simpelthen drevet negativ teologi ud i det absurde, som slet ikke er tanken med negativ teologi, du har ikke lært af negativ teologi, men draget de forkerte konsekvenser fra negativ teologi, og du har troet du var teologisk dygtig, men blot havde du misforstået negativ teologi.

Nå tá det ikke for tungt du gamle, nyd istedet for din gode samtale og dialog med Thomas.

Når du kalder hvad jeg skriver svulstig og intetsigende, jeg tør slet ikke tænke på hvad du ville sige om Jesus og Paulus, nåh jo, ihvertfald for Paulus's vedkommende har du sagt at han vækker din afsky.

Mange kærlige hilsner HansKrist
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Anonym
16/04/2024 01:19
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
15/04/2024 16:20
LIGHED, INSTINKTIVT LAVERE OG OPSTANDELSEN BEVIDSTHED - GODT OG/E
af ABC
15/04/2024 08:27
Ramadan-måneden
af ABC
14/04/2024 23:00
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
14/04/2024 14:12
Nyheder fra DR
Arrivederci til Arriva! Togselskab dropp..
16/04/2024 07:23
Xi til Scholz: Så længe begge sider vi..
16/04/2024 07:15
Forslag fra SF: Virksomheder skal stille..
16/04/2024 05:40
Kinas bnp voksede mere end forventet sid..
16/04/2024 05:38
60 nævninge erklærer sig selv inhabile..
16/04/2024 04:30
Nyheder fra Religion.dk