annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 470 gæster og 27 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed.

Stop nu, du har ikke vist dig i stand til at læse Paulus, du kom med en tilbagemelding om at han intet sagde dig og det var svulstig og intetsigende.

Du ville sige det samme om Paul Tillich og hans teologi, svulstig og intetsigende. Hvor kan jeg vide det fra, jo fordi når du har sagt at mit skriv var svulstig og intetsigende har det ofte været meget nøje i overensstemmelse med hvad Paulus og Paul Tillich skriver.

Du har ikke et sprog for det religiøse spirituelle også når det gælder det kristne trosliv og dets spiritualitet. Men dette er jo ikke spor mærkeligt da du blankt afviser at mennesket kan have erfaringsær religiøs spiritualitet og gudsliv. Du går stik imod Jesus og Paulus og hele det nye testamente og ja kristendommen.

Det er absurd, men selvfølgelig skal du ha ret til at mene som du mener, blot burde du så ikke smykke dig med ikon oplevelsen og ortodoks kristendom, for du står 100% for det stik modsatte af hvad de står for.

At drive negativ teologi på en så destruktiv måde er jo netop ikke tanken med negativ teologi, tværtimod er det for på en ny og mere kvalificeret måde at kunne samtale om det spirituelle, menneskets gudsliv og trosliv.

Jeg har revet mig i håret over din uforstand og benægtelse enhver mulighed for et erfaringsært spiritualitet, kristen trosliv og gudsliv. Fx er det den totale afvisning Jesus, der konstant levede sit liv i inderlig bøn, til netop ikke et astrofysisk fraværende ukendt Gud (bagvedliggende sandhed (da du ikke vover at ta ordet Gud i din mund)), men med sin betoning af Gud som vor himmelske far ville fortælle os at gud er os nærmere end vi er os selv nær ofte. Paulus giver udtryk for nøjagtig det samme og hele kristendommen siger det samme. Så du har fuldstændig isoleret dig fra alt og alle og det har du gjort for at behage "gud er død kulturradikalisme ateismen" men måske ikke så mærkeligt når selv tidehverv og Søren Krarup ubevidst har gjort det samme og drænet kristendommen for al sjæl og spiritualitet, så da New Age buddhismen kom fra USA den bare frit kunne efterlade det religiøse spirituelle tomrum og vakuum som tidehverv og Søren Krarup havde skabt. Men selvfølgelig også andre.

Også derfor den ikon og ortodoks kristendom du smykker dig med er så falsk varebetegnelse for hvad du står for så det skriger til himlen, så ulogisk og absurd er det.

-0-0-0-0-

Hvordan jeg har det har intet at gøre med hvad der sker mellem os to (hvad det er der gør vi ryger i totterne på hinanden (du spiller skinhellig og jeg siger tingene ligeud og fremstår grov, men hvor er det onde, ond bagvedliggende vilje og dagsorden?)), hvilket du ved alt om. Du spiller naiv, men ved udmærket hvad du foretager dig og alle dage har foretaget dig i forhold til mig. Vi er hinandens totale modsætning.

-0-0-0-0-

Jeg skrev et laaangt svar til LB hvor jeg forklarer mig og min indimellem tålmodighed der brister, men desværre som jeg trykker indsend så havde stofa afbrudt internet forbindelsen. Æv for jeg gav ellers en grundig forklaring på mine motiver til at forsøge at ruske op i stedet her.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
FN's Sikkerhedsråd frygter snarligt ang..
27/04/2024 21:10
Britney Spears indgår forlig med sin fa..
27/04/2024 20:46
Nyheder fra Religion.dk