annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Symbol
Hvem er online?
0 registrerede 318 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed.

Hej Hanskrist.
Det har næppe været din hensigt, men du har foræret mig den for mig rette opmærksomhed på mit udtryk:
Sandheden bag verdens væren.
Omsider går det op for mig, at det var dét, jeg fik peget på for en 20-30 år siden - af den Kristus Ikon, der dengang ændrede mit liv ved at lære mig kærlighed.

Da opfattede jeg kun - fra Ikonen:
Tag ikke dogmerne for alvorligt blinker
Det gjorde mig snotforvirret, jeg fik en sten i min sandal, så det blødte, jeg mistede om aftenen oppe i bjerglandsbyen mine scooternøgler og fik med andres hjælp en taxa ned til mit værelse, hvor jeg ikke kunne komme ind, fordi værelsenøglen var hæftet sammen med scooternøglen. Jeg fandt ingen, der kunne hjælpe mig, men fandt et tomt værelse, hvor jeg faldt i søvn. Næste morgen lykkedes det mig at låne en reservescooter, og jeg kørte op til den forladte, men selvom jeg kunne åbne bagagerummet, var der ingen nøgle dér. Opgivende lod jeg min venstre hånd endnu engang synke ned i min dybe venstre bukselomme, hvor jeg altid havde nøglerne, og nu var de mistede nøgler der! Hvabehar - jeg havde forgæves været i den lomme utallige gange og fundet den tom - men nu var nøglerne der smiler

Det har hjulpet mig at skrive - og læse - her på Trosfrihed.dk, og omsider - i dialog med dig - kommer de rigtige ord - som jeg først for alvor hæfter mig ved, nu jeg ser din stærke afvisning.

Du er stærkt uenig med mig, men jeg er endelig nærmest snublet til, hvad jeg søgte: Ingen religion kan nå blot op i nærheden af sandheden om verdens væren.
Lige nu føler jeg, at det var de 20-30 år værd at arbejde med at fatte Kristus Ikonens kærlige budskab heart

Du er ikke enig - måske er ingen enige. Det er jo enhvers egen sag.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Nyheder fra Religion.dk