annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15690034
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382409
Et andet syn 1991992
Åndelig Føde 1526074
Jesu ord 1523590
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 434 gæster og 158 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed.

Gerth, du skriver om/til mig:
Citat:
Arne: " Og jeg vil fortsætte min nuværende holdning til livet med min betagelse af det totalt ufattelige: Verdens - og dermed også i nogle år min - mirakuløse væren. Og i stedet for spekulationer, tanker, idéer, visioner derom, vil jeg gøre mit bedste for aktivt at bruge de fattige evner, jeg er blevet tildelt."

Hvad er det for evner, som du har? Det lyder som en modsætning til noget andet fra dig i gentagelsen, hvor du skrev et eller om, at du med dine egne skriverier på ´trosfrihed´ har oplevet dette som en god del af din personlige udvikling, når du hører på kun dig selv. Hvad det er, har jeg endnu ikke læst. Og at du synes, at vi andre bidrager med noget interessant. Og der sker forbedring af ens egne forklaringer, når vi diskuterer mod hinanden.

Din kommentar her lyder også imod trosfrihed forummets ideologi, der på forsiden blandt andet har formuleret: " Et forum for frie tanker og meninger. Andre debattører har oplevet, at alene det at skrive om et emne, kan føre til videreudvikling af egne meninger - det kan ofte føles berigende."

Du er ikke en tilhænger af Kristendommen i Danmark. Du ønsker et socialt bedre sundhedsvæsen i Danmark og miljø på Jorden. Hvis du kun vil deltage aktivt i noget, så er mit råd: Meld dig ind i det rød/grønne parti Enhedslisten, men også i politik hjælper det, hvis man med forståelse kan argumentere for dens værdier og holdning. DSL ordbogen om ordet argument: " Ræsonnerende begrundelse der fremføres for eller imod en påstand, beslutning, opfattelse el.lign." Det lyder heller ikke som dig?
Mit svar:
Jeg kan ikke finde sammenhæng eller mening i, hvad du her skriver.
Hvad du citerer mig for er et svar til Hanskrist, der meddelte, at han ønskede en pause i mine forsøg på at fatte hans standpunkt. Det har du tydeligvis misforstået.

Jeg søger jo også at fatte dit standpunkt, men oplever dig som uklar.
Jeg mener at have forstået, at du har haft en åbenbaring, som du benævner Helligånden, og som aktiverer dig til bl.a. dit Café-projekt samt til mange holdninger - f.eks. til religioner - som jeg kan følge dig i og sympatisere med, men mit indtryk af dig er dog, at du endnu ikke nået frem til en egentlig afklaring, hvormed du kan inspirere andre .

Jeg er ikke imod kristendommen, jeg opfatter denne religion - og alle andre religioner - som en længsel efter "det absolut højeste" (kunne man måske kalde det). Det kan være smukt og godt for mennesker (som jeg især har set det i ortodoks kristendom), men sandhed? Nej, det tror jeg ikke på, at nogen religion magter.
Det er så her, det seneste skridt i min udvikling har været at lægge alle de teologiske spekulationer til side og i stedet opleve tilværelsen som et ufatteligt mirakel, hvor målet er at blive det fuldkomne menneske (hvad forøvrigt også fremhæves i ortodoks kristendom).
Her tror jeg på ydmyghed, medfølelse, den rene kærlighed, indsigt og handlekraft - som jeg efter fattig evne søger at leve op til blinker
Det synes jeg ikke er i modsætning til "trosfrihed forummets ideologi" (som iøvrigt oprindeligt er formuleret af mig).

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Seneste indlæg
Min ”religion”
af ABC
25/04/2024 16:23
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Danmark og 17 andre lande kræver alle g..
25/04/2024 16:16
Tre forsikringsselskaber skal betale for..
25/04/2024 15:00
Danmark øger militær støtte til Ukrai..
25/04/2024 14:57
Ny undersøgelse: Mangel på pædagoger ..
25/04/2024 14:44
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Nyheder fra Religion.dk