annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed.

Hvis jeg vil forstå Paulus må jeg læse Paulus

Hvis du Arne vil forstå Paulus må du læse Paulus

Og

Hvis du vil forstå HansKrist må du læse HansKrist

-0-0-0-0-0-

I gode gamle dage kom der af og til en opmuntrende mail i boxen eller opmuntrende ord på debatten:

Den eneste, der udskiller sig lidt fra det amatørteologiske snadrefad, er Hanskrist. Ikke at jeg er enig med ham (det er for øvrigt næppe muligt for nogen at være). Hans tankers vanvittige flugt til keyboardet er så sprælsk, at det må imponere. Det er næppe tilfredsstillende for ret mange at 'nøjes' med at iagttage disse verbale saltomortaler; men prøv med lidt tålmod og læsning af mere en et af hans indlæg; da vil du måske fatte lidt af denne vildmands ellers ret slørede ideer.

Når jeg nævner James Joyce i forbindelse med Hanskrist, er det, fordi begges udtryksforløb i ord og associationer ikke er så forskellige.
Hvor Joyce springer rundt sammen med sine personer, springer Hanskrist rundt sammen med sine tanker i noget, der til tider er miskmask, men til tider findes der ved åbenhed over for ordvulkanen et interessant syn.
Men sådan helt ligetil, det er han sgu ikke.

"En løber, en skribent, en gejst af rang!! Sikke en stamina!!"

Hej Hanskrist

Jeg har sagt det mange gange før, men bliver nødt til at sige det igen:

Du er et troens kraftværk, hvis lige jeg aldrig har været udsat for før, og sandsynligvis aldrig bliver det igen.

Det er positivt ment, og jeg håber, at det kan blive positivt opfattet.

Kære Hanskrist

Jeg kender ganske enkelt ingen, der som dig kan give kristentroen et så kraftigt udtryk.

Man bliver jo nærmest blæst ned af kontorstolen, og det er ganske givet sundt ind i mellem at blive vækket på den måde.

Tak for det. Flemming Vang.

-0-0-0-

Bravo, Hanskrist!

Et uhyre interessant og spændende indlæg - og der er overhovedet ingen ironi indeholdt heri.

Her taler Hanskrist, og det er rent ud sagt en befrielse at høre.

-0-0-0-

Ode til Hans-Kristian
Du Hansi Kristi er ganske vist
en vismand her på siden
jeg læser dig med megen flid
og bliver sikkert klogere med tiden
Love peace and happiness
Jørgen Møller Nielsen

-0-0-0-0

Kære Kære Hans-Kristian!
Hans-Kristian, jeg har læst dine indlæg her på debatten, og næsten hver gang sidder jeg og griner.... forstået på den måde, at du er pragtfuld i hvert fald i skriftlig dialog.
Jeg er nødt til at spørge dig, Hans-Kristian, er du ikke en kvinde? Dine indlæg tyder på det.
KH Therese


-0-0-0-0-0-

Skal jeg være 100% ærlig Arne, så tror jeg ikke på du er interesseret i at forstå hvad jeg skriver.

Tværtimod, fordi det ville betyde du skulle tage din forståelse alting op til revision

På samme måde med Simon, også hele hans ateisme og ateisme religionsforståelse og kristendomsforståelse ville vælte ned over hovedet på ham i samme øjeblik han skulle læse mig tekstnært og give feedback, derfor nærmer han sig ej heller en seriøs debat, da det ville udstille offentligt at han trak det korteste strå, og fordi jeg udgør for stor en trussel mod det han/i er tilfreds med hos jer selv at være nået frem til, og som er blevet jeres fordomme og stærkt begrænsede udsyn og virkelighedsforståelse,,,

I lever begge fint med jeres meget fordomsfyldte begrænsede forståelse, ja jo mere I gentager jeres intetsigende dumheder, jo mere føler I jer bekræftet.

Simon der er dansk verdensberømt ateist (så det er ikke kun Michael Rothstein og Villy Sørensen der har misinformeret og hjernevasket den danske ungdom vores egen Simon har skam bakket op herom) har jo ikke formået overhovedet at komme med en kritik af kristendommen der er interessant, det hele bygger på den fejlopfattelse at kristendommen er som han og RoseMarie og Tikka bestemmer den til at være, men dette har intet at gøre med det kristne trosliv og dets spiritualitet

Simon er en ren 0) -er og du Arne og Tikka er en sjov blanding af 0) og 1) selv om Tikka kommer fra 2) positionen

-0-0-0-0-

Faktisk i denne tråd præciserer Tikka sin forståelse kristendommen, følger her:

Citat:
Kristendommen forlod jeg længe før, jeg tog ordet på ordet og eksperimenteret med min bevidsthed om det holdt vand, og det gør det - dette at troen kommer af det man hører, hvis man følger ordet - og det ændrede min identitet og "gud" var/blev levende og virkende i mit liv.
Jeg så verden gennem min trosforståelse og gør det stadig lidt.


Viser at hun kommer fra position 2) og stadig har noget 2) i sig, siger hun/han ihvertfald her

Men stadig, det er ikke kristendom, det er mentalt selvsuggestion, hvor man kommer til at leve i en bibelkonkordantisk mentalt troet forestillingsunivers og jo mere man læser i Bibelen og kan nikke genkendende til det man læser grundet tidligere læsninger, jo mere lyser hjernen op, jo mere oplever man hjernens belønningssystem. Men stadig det er mentalt og kun mentalt og vi lever nu i virkeligheden, den hvor vi fødes og dør og skal klare virkelighedens eller vores eksistens udfordringer,,,, og det er her vi finder det religiøse spirituelle, det er på ingen måder kun noget mentalt troet og forestillet
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk