annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: At være KIRKE i verden

Min drøm ønske om at ville være KIRKE i verden står fast

det står også fast at det lader sig gøre, fordi det er hvad Gud ønsker, det er i fuld overensstemmelse med den måde Ånden (Gud) arbejder i mig,,, hvilket bekræftes hver gang jeg er i bøn, hver gang jeg lader Ånden bede i mig,

der er sket store ting på 24 timer

hvorfor har jeg dog nølet, ventet, i så mange år? jo vel fordi jeg ønskede at blive/være klog, jeg har været forfængelig på den vis,,

-0-0-0-0-

overtro siger mig ikke noget, og faktisk fordi jeg har gjort kort på proces, afvist en gang for alle JV og andre bibelfundamentalistiske orienterede kristne kirke og trosretninger, skyldes at de ikke behøvede Gud, skyldes at de ikke havde et Gudsliv, et kristent trosliv og dets spiritualitet, men havde erstattet dette ægte, sandheden, med Bibelen,

Sandheden var ikke liv, men bibelkonkordantiske forestillinger, endda absurde rodede forestillinger,

de tror at tro er at rende rundt og tro noget der står i en bog, hvorved det er lykkedes dem klinisk at rense deres liv for Gudsliv, liv med Gud,,

og jeg kan ikke erstatte mit liv med Gud, med tro på Bibelen, der stopper festen sgu

så farvel til dem, også derfor jeg ikke kan tage Tikka her på siden alvorlig (og det glæder mig at Arne har opdaget at hun/han er Jehovas Vidner bibelfundamentalist, eller kristendommen kun kan og må opfattes som Jehovas Vidner bibelfundamentalistisk opfatter kristendommen (dog siger hun det hele er hjernespind (så hendes/hans ærinde er at skade kristendommen mest muligt og det må man sige at bibelfundamentalisme også gør)))


mit udgangspunkt, mit fundament er min ånd og Guds Ånd,

hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. 1 Kor 2

primært er kristendom liv, og ikke lære, kristendom er liv med Gud og ikke læren om Gud, dogmatiske læresætninger om Gud, som fx Arne og Tikka gør det til (Arne er meget dogmatisk, som Tikka er det (Tikka er det ud fra Jehovas Vidner og Arne ud fra de sporadiske kristne dogmer og lærersætninger han svagt husker), men sjovt nok er Tikka ateist og Arne hævde hårdnakket at han ikke ser sig selv som kristen (her ser vi med de to, hvad bibelfundamentalisme og dogmatisme kan føre med sig, ateisme (Tikka) og at vi intet kan vide om Gud og at vi intet Gudsliv har kendskab til (Arne) og har at få hjælp og glæde af, Gud formår intet at udrette i vores liv)).

sekundært kan kristendom godt være beskæftiget med dogmer, kristne læresætninger, altså en eftertænkning vores kristne trosliv og dets spiritualitet, de gudserfaringer vi har, de erfaringer vi har med Guds Ånd der arbejder i os (beder og sukker i os), der er over os, der driver os, der griber os, der besætter os, begejstrer os, endda på ekstatisk vis begejstre os, vi taler om entusiasme, vores entusiasme, vores i Gud væren,,,

mennesker uden disse åndelige erfaringer, SPIRITUALITET, erfaringer med Guds Ånd, kan vi ikke drøfte troslivet med som Paulus siger,, prøv at drøfte med Tikka, det lader sig ikke gøre, det ender i Jehovas Vidners rette lære, hun/han sidder og svarer os ud fra bibelkonkordantiske opslagsværker (noget Paulus siger der døder os, slår os ihjel, da det ikke er i overensstemmelse med livets/Guds åndelige lovmæssigheder

For Tikka er det kristne trosliv, lig med noget hun/han tror fordi det står i bibelen, derfor er tro noget der skal læres, påduttes os, og helst af Jehovas Vidner, for de har den rette troslære (og det til trods den er fuldstændig absurd gak gak om man undersøger den). For Arne der er agnostiker kan vi intet vide og erfare, vi har som bevidste intelligente væsner intet Gudsliv og hver gang vi vidner, som Jesus og ja Paulus gjorde og de andre apostler, så er vi såvidt Arne ude i storhedsvanvid, så hele Nye Testamente med alle dets utallige Kristusvidnesbyrd er menneskelig hovmod og svulstige indholdsløse tomme ord.

Kristusvidnesbyrd:

tar afsæt i begivenheden Kristus ind i verden ved mennesket Jesus

Kristusvirkeligheden:

den ny væren og virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus, som Jesusfølgerne og som de kristne slutter op om, det vi kender som KIRKE i dag

den ny væren og virkelighed, er Guds Åndens ny væren og virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus,, i kød og blod, konkret legemligt,

at det er "i Kristus" betyder at det er Gud med os og for os under eksistensens vilkår, altså Gud historisk, vores individuelle livshistorie (personlige skæbne) og menneskehedens historie, verdenshistorie, politiske magtkampe

i KRISTUS er Gud kommet os nær som virkelighed, ja vores eksistens er ikke Gudsforladt, Åndsforladt, "Guds Ånd forladt", Gud spiller en rolle i menneskets eksistens og ja menneskehedens eksistens,,

neurovidenskab er på sporet heraf, og Stephen Porges "The Polyvagal Theory" såvidt vores Autonome Nervesystem, er det mest lovende i den forbindelse, og det vil revolutionere psykologien nøjagtig lige så meget som psykoanalysen, Freud og Jung med flere

Gud er virkelighed i menneskets liv som fx kærlighed er det, hvem ville benægte at kærlighed eksisterer og at vi ikke undgår at møde det igennem livet, nøjagtig på samme måde er det med Gud og vores møde og erfaringer med Gud, Guds Ånd,, men vi mennesker kan forkaste kærlighed og vi kan forkaste Gud, vi kan nægte som Arne og Tikka at det er noget vi kan erfare noget om, men Gud kan ikke forkaste og eksistere uden mennesket, hvilket er den store forskel på Gud og mennesket, mennesket kan være Gudløse, men Gud kan ikke være menneskeløs, hvilket er hele pointen i kristendommen, i Nye Testamente

vi ser det igen igen, Gud kan ikke være Gud uden mennesket, hvilket er hvad Guds Kærlighed Kristus betyder

Gud behøver og elsker os mere end vi elsker Gud,,

Guds Kærlighed til os er større end vores kærlighed til Gud, hvilket er kristendommen essens, eller KRISTUSMYSTIKKEN

mange mennesker opdager for sent i deres liv, deres selvhad, Gudsfornægtelse, deres ateisme, opdager for sent at de hele livet har haft Guds Ånds Kærlighed i deres bryst, mens de har været optaget af deres ateistiske eksistentielle udskejelser og nydelser

voksne mennesker i vor tid er som forkælede spolerede børn i en legetøjsbutik og derfor brænder vi jordkloden af i en uhørt hast, og det kapitalistiske økonomiske system der ikke reguleres politisk er simpelthen er kræftsvulst i menneskehedens moderne historie der vil totalt ødelægge vor jordklode,,
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Nyheder fra Religion.dk