annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Velsignelse

Citat:
I bibelsk betydning er "navn" ikke kun er en betegnelse for en bestemt person, men udtryk for alt det denne person rummer, i dette tilfælde alt det, Gud er og rummer.


Jeg takker fordi jeg netop tænkte på igår at fremhæve det samme forhold overfor Tikka

Vh HansKrist

PS:

Jeg kan godt li din og Gerths en smule skepsis overfor Tikka. Jeg regner med at en vis skepsis udtrykkes hvor du skriver:

"Det der er mere interessant, hvorfor du gerne vil vide det?"


Gerth's skepsis overfor Tikka udtrykte han i denne tråds begyndelse sådan her:

"hvor jeg derfor ikke tror, at du mener dette som et spørgsmål andet end måske på den retoriske måde."

-0-0-0-0-

Jeg har selv fået nok af at en ateist (Tikka) udgiver sig for at være kristen "troende" og tæsker os med bibelen, slår os konstant i hovedet med bibelen. Dog er Tikka's tro (som hun ikke har men udgir sig for at have) = med at tro hvad der står i bibelen og ja så er det jo ihvertfald ikke et kristent trosliv der er tale om vi står overfor.

Jeg vil tro det er Jehovas Vidner's bibel vi bliver slået i hovedet med, ihvertfald er de tema'er Tikka konstant endevender med os de samme som Jehovas Vidner gør et stort nummer ud af.

Jeg har det lidt hårdt med at vi sådan skal være på vagt overfor Tikka evigt og altid. Læste hele tråden "Hvad er Kristendom" sent igår og det er tydeligt der er en skjult dagsorden på spil. Æv æv æv og atter æv.

Jeg ville foretrække at Tikka der påstår hun har to spil kort med hver deres regler, holdt op med at benytte sig af denne forklædning. De to spil kort kunne også gå på to profiler har jeg på fornemmelsen.

Nogle gange kan man mærke når folk bare er dem de er og at man ikke skal vogte sig, fordi man ved hvem man står overfor.

-0-0-0-0-0-


Nå må I alle (også Tikka og RoseMarie) have en rigtig go dag, i naturen (i Rødhus skinner solen og her er vindstille og så bliver det ikke skønnere heroppe), eller derhjemme eller måske ved tastaturet for at være aktiv på trosfrihed debatten.
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk