annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Velsignelse

Citat:
Herren Jesu Kristi nåde
Og Guds kærlighed og Helligåndens fællesskab være med os alle!


Hvorfor skulle at citere Paulus ikke have lov til at være i folkekirken, det har jeg lidt svært ved at forstå, apropos: "Hvordan er den kommet til? Og hvordan kan den få lov til at blive ved med at være?"

I Paulus breve har jeg hver gang Paulus nævner de tre fra treenigheden i samme sætning, ude i margen tegnet en trekant. Og der er sgu mange trekanter i Corpus Paulus, i Paul's breve i min det Nye Testamente.

Mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

Hvis man er JV'er eller tidligere JV vil man/I så ikke nævne det eksplicit???

Jeg fornemmer nogle ret firkantede JV temaer skal drøftes

Tikka skrev engang at ingen Jehovas Vidner kunne finde på at deltage på Trosfrihed selv om hun flere gange havde skrevet med en Jørgen Primdal (mener jeg at huske profil navnet som) der var Jehovas Vidner.

Kunne et menneske ikke lære at forstå og bruge egne ord om tingene frem for at citere bibelen altid har jeg ofte tænkt. Hvorfor gemmer mennesket sig bag bibelen eller i bibelen? Dette er jo åndløs ihvertfald ikke åndelig, ikke tegn på noget åndelig. Og det er nu skønt at kunne spore en vis åndelig virksomhed, at helligånden også er med i et menneskes liv og ikke bare åndløs "skole pige drenge" agtighed. Meningen er jo ikke at vi skal bibelkonkordantisk mentalt afstemme os selv i bare gentagelser der aldrig bliver til intelligent forståelse og vore egne ord om tingene. Om vi har helligånden det vil jo netop afsløre sig hos os som intelligent tankevirksomhed.
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk