annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15733943
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386903
Et andet syn 1994904
Åndelig Føde 1535027
Jesu ord 1526920
Galleri
Gymnasie billede
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 180 gæster og 196 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: serotonin
Emne: Re: Der findes ingen synd

Hej Ipso Facto.

Tak for din venlighed min ven.

Og tak fordi du giver dig tid til at tænke over tingene. smiler

Lige en kort bemærkning angående om jeg skulle have smidt viden og fornuft ud med badevandet, og ja, skulle være blevet ramt af blindhed?

Nej det har jeg ikke min ven, og nej det er jeg ikke min ven.

Uanset hvad, så er det fornuftige og det logiske vel, at man ser på ÅRSAGEN til det man oplever og reagere på, kan du være enig i det?

Som Einstien din gode ven sagde, så er menneskets opfattelse af verden et optiskbedrag(sådan lige hvad jeg kunne huske).

Det videnskaben finder frem til, det er meget godt i overenstemmelse med de ideer som er i EKIM, så jo, jeg følger meget med i det vi i vores verden kalder viden.

Den enkle sandhed er, at adskillelse er illusion, og eenhed er virkelighed.

Så er spørgsmålet om man kan acceptere dette, eller ej. Egoet vil selvfølgelig kæmpe imod og fornægte, for hvis eenhed er virkeligt, så kan adskillelse ikke også være, og ja, individualitet som det forståes på det fysiskeplan giver så ikke nogen mening mere.

Og prøv at se det på denne her måde, når det er du vil nærme dig det som er sandt:

Sandheden er den fuldkomne tilstand af Kærlighed og Fred, og dette afspejler altid sindets sande tilstand som det er Skabt af Gud. Hvis ikke man er villig til at give slip på alt det som ikke er forbundet med denne tilstand, så vil det som er sandt også være uerkendt.

Så erkendelsen af det som er sandt, fører helt automatisk til den tilstand som sandheden repræsentere, og ER.

Så du har ret i, at det ikke hjælper at vide noget, hvis ikke det også "føles" sandt.

Du kunne skrive een hel afhandling omkring honing, og vide alt omkring honing, men hvis ikke du har smagt honing, så er din oplevelse af hvad honing er, ufuldkommen.

Sandheden er den indre sansning af det indre. Direkte oplevelse, eenhed.

Videnskabsmænd ved også helt enormt meget omkring de sammenhæng der er i universet, men ofte så kan denne viden ikke forbindes med den indre sansning. Det er et spørgsmål om selv-erkendelse. Og i sin dybeste kerne, så er det et spørgsmål om troen på ideen om adskillelse. Men det har jeg efterhånden været så meget inde på, så lad mig skåne dig for mere fra denne "skuffe", som du jo har givet udtryk for var tom. griner

God fornøjelse med at tænke, og lad det dig nu ikke stige til hovedet. ;)

Kærligst Jan.



Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
13-årig dreng er død af sine kvæstels..
30/04/2024 14:09
Kong Charles har første arbejdsdag samm..
30/04/2024 12:49
Ølst laver borgerforening efter jordskr..
30/04/2024 12:32
Kvinde dømt for at fremme Islamisk Stat..
30/04/2024 12:27
Fem mænd idømmes livstid for dobbeltdr..
30/04/2024 12:26
Nyheder fra Religion.dk