annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
0 registrerede 299 gæster og 48 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ABC
Emne: Re: Lidt strøtanker ...

Hej Thomas

Hvorfor ikke bare glæde sig over at Jesus viste sig for apostlene? Det giver jo håb om et liv efter døden. Også for dem som render rundt og forbander træerne blinker Den beretning vil jeg gerne undersøge nærmere, for den tages op i denne afhandling (Paulus):

http://vandrermodlyset.dk/index_fog.htm

http://vandrermodlyset.dk/m-fog-s2.htm


Hvordan forklarer præsten denne hændelse:

https://www.religion.dk/sp%C3%B8rg-om-kristendom/n%C3%A5r-jesus-bliver-uforst%C3%A5elig (Den skal kopiers over)

Som jeg læser beretningen (Mark 11.) handler det om et ganske almindeligt figentræ på vejen, som ikke kunne give Jesus noget at spise...for det var ikke figentid. Jesus kom altså forbi dette træ på det forkerte tidspunkt. Det kan alle forstå. Men ikke Jesus?

Hvis Jesus var utilfreds med at der ikke var figner på træet...fordi han var sulten...så burde han have frembragt figner på træet med sin stærke tro og en bøn til Gud. Men det gjorde han ikke. Istedet forbander han træet. Hvordan hænger det sammen? Skal vi andre følge hans eksempel? Når vi kommer forbi træerne og der ikke er æbler på dem...fordi det ikke er æbletid...og vi gerne vil have et æble...skal vi så forbande træerne og få dem til at visne? Og når de ikke visner...er det så fordi vi ikke tror eller har bedt nok?

Giver præstens forklaring mening:

Citat:
Forbandelsen af figentræet må derfor forstås som en profetisk tegnhandling: Når Jerusalem ikke vil bære frugt, må byen visne. Træet er altså af forstå som et symbol på den by, hvor magthaverne afviste og dræbte Jesus ikke vidste, hvad der tjente til deres bedste.


Er Jerusalem visnet...hvad taler præsten om? Jerusalem frembringer som alle andre byer nye mennesker. Disse mennesker er byens frugter. Træet er altså ikke visnet men fortsætter med at frembringe frugter. Eller? Hvad mener hun iøvrigt med at de ikke vidste, hvad der tjente til deres bedste? Skulle de ikke have hængt Jesus op på et kors? Hvordan ellers sone vores synder? Hvad handlede konflikten om? Er du vores konge? Hvorfor tvivlede de på det? Fordi han ville nedlægge deres slagtehus? Fordi han sagde...

Som jeg sidder her i min brandert, så tænker jeg bare, hvad laver jeg i denne verden? Et syndigt liv vil jeg ikke leve, men det er nemmere sagt end gjort. Men jeg giver ikke op ler Jeg kunne være blevet så meget, men jeg blev til dette...et menneske med problemer. Men nok om det. Nu vil jeg drikke lidt mere. Og lade dig komme til orde eller måske HansKrist eller Arne? Hvem ved?

Ahhh...det er for kedeligt det her...vi må have noget musik på banen:

https://www.youtube.com/watch?v=otna9Pe3jWg

Kærlig hilsen

ABC
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
16-årig sigtet for terror efter knivsti..
19/04/2024 05:33
Nyhedsbureauer: Luftforsvar aktiveret fl..
19/04/2024 04:32
Iransk statsmedie: Flere fly undgår det..
19/04/2024 04:26
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Nyheder fra Religion.dk